/ Gulliver/Getty Images
Модната индустрия също попадна под ударите на коронакризата. Затварянето на филиали, прекъсването на вериги за доставки, както и триумфът на хоум офиса доведоха до преосмисляне на света на модата, пише германската АРД.

Компанията за анализ на данни „Reply” е описала подробно ефектите от пандемията върху модната индустрия. Последният доклад показва, че интересът към модата намалява. В сравнение с март 2019 г. търсенето е намаляло с 23%. Това поставя модната индустрия в дъното на класацията. Само туризмът и автомобилната индустрия се справят по-зле през последните шест месеца.

Промяната на работната среда оказва сериозно влияние върху интереса към модата. От началото на пандемията се наложи да се премине на работа от къщи. А там никой не носи вратовръзки, обувки на висок ток и дамски чанти. Според резултатите от проучване в САЩ, едва един на всеки десет човека се приготвя специално за работа от домашния офис.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Do look casual ao office! Os metalizados combinam com tudo e mais um pouco ❤️

A post shared by Home Office (@homeoffice_outfits) on


Победата на удобните дрехи

Докато офис облеклото се бори със спадащия към него интерес, на преден план излязоха спортните дрехи – клин или долнище на анцуг, маратонки и тениска. По време на пика на пандемията модни марки и социални медии организираха кампания с хаштаг StayInPajamaContest, за да привлекат вниманието към ежедневните дрехи за вкъщи. Във Великобритания новите тенденции бяха използвани особено активно и вследствие на това търсенето на удобни дрехи нарасна с 433 %.

Собственичка на магазини за мъжка мода в Хамбург потвърждава тази тенденция: клиентите залагат преди всичко на удобни дрехи, изработени от приятни за носене платове, като функционалността им също е определящ фактор.

Отчетът на голяма компания за спортни стоки също е недвусмислен – през периода юни – август фирмата е реализирала печалба от 1,5 милиарда долара. Испански лейбъл също се смята за победител в бранша, отговорил на предизвикателствата на времето със своите маратонки, пуловери с качулки и якета.
 
Промяна на стойностите в модната индустрия

Докато официалните обувки губят постоянно от популярността си и вече не са толкова търсени, маратонките са на път да завладеят пазара. По същия начин уважаваната вратовръзка отдавна си е „изпяла песента”. 

Офис облеклото и бързата мода бяха най-сериозно засегнати по време на пика на пандемията. Кризата беше усетена и на борсовите пазари. От началото на пандемията в Германия акциите на „Hugo Boss” са спаднали с около 50%. Компанията MDax отчете спад в продажбите с почти 60% поради закриването на бизнеса по време на коронакризата. Модният производител на луксозни стоки „Strenesse” дори трябваше окончателно да прекрати дейността си.

Въпреки големия натиск върху производителите на официални облекла, модата в луксозния сегмент има сигурно бъдеще, смятат експертите. В крайна сметка съзнателното пазаруване се увеличава до степен, в която клиентите инвестират парите си по-рядко, но по-разумно. Някои модни къщи промениха гамата си от стоки в посока към иновативни идеи, удобни за носене тъкани и нови възможности за комбиниране.
 
Устойчивостта е от голямо значение

В допълнение към критерии като стойност и комфорт, темата за устойчивостта също играе нарастваща роля в света на модата. Компаниите търсят иновации и нови идеи. Купувачите на индивидуални колекции вече имат възможността да проследят пътя на използваната вълна от фермата до готовия продукт. „Hugo Boss” разработи наскоро веган костюм, сертифициран от организацията за хуманно отношение към животните PETA.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

🤍 #HIOCTOBER 🍂 .. Zeit es sich Zuhause gemütlich zu machen. Ich habe mich mit neuen Kerzen, Tee & einem Schwung neuer Kissen für unser Wohnzimmer eingedeckt & bin bereit für die Kuschelabende zu dritt. Ich habe für den Herbst soviele neue Ideen & bin richtig motiviert für die letzten Monate des Jahres. Was habt Ihr noch geplant für den Oktober? 🍂 _______________ #hallooktober #neuermonat #staycozy #cozytime #cozyoutfit #gemütlich #gemütlichzuhause #schönerwohnen #zuhauseistesamschönsten #аlsoootd #herbstdekoration #autumninspiration #herbstfarben #autumniscoming #bildbearbeitung #picsart #fashiongals

A post shared by 𝗕𝗔𝗥𝗕𝗔𝗥𝗔 || 𝗠𝗼𝗺𝗳𝗹𝘂𝗲𝗻𝗰𝗲𝗿 (@_babsi_ba) on



Как изглежда бъдещето на модата?

Остава въпросът дали промяната в стила на облеклото е постоянна. Изследователите на тенденциите са сигурни, че бъдещото развитие на модата ще зависи преди всичко от два фактора: развитието на пандемията и бъдещата форма на работа. Ако домашният офис запази статута си в дългосрочен план, вратовръзките и костюмите скоро може да останат в историята на модата.
БГНЕС