Собственикът на най-продаваното списание за мъже в САЩ Хю Хефнър скоро може да се раздели с Playboy ("Плейбой"). Той обмислял идеята да продаде основаната от него преди повече от 56 години компания за около 200 милиона паунда, а за потенциален купувач се сочи компанията на Ричар Брансън "Virgin", пише БГНЕС.
По време на разцвета си през 70-те години на миналия век лъскавото списание беше четено от една четвърт от американските студенти, но напредъкът на интернет намали продажбите му. То все още е най-четеното мъжко списание в САЩ, но продажбите му се свиха от седем милиона копия на брой през 1972 г. до около три милиона в момента. По-рано този месец компанията съобщи, че е регистрирала загуби за 8,6 милиона паунда през първите три месеца на годината спрямо 2,6 милиона паунда през същия период на миналата година.
Подобно на останалите компании, които пострадаха от финансовата криза, "Плейбой" въведе стриктен режим за ограничаване на разходите и съкрати 25% от служителите си в Лос Анджелис и Ню Йорк.
Според информациите в САЩ са водени преговори с две компании - Apollo Capital Partners и Providence Equity Partners, но те са отказали да направят оферта. Говори се също така, че Virgin Media би била подходящ купувач, въпреки че не е изразяван официален интерес.