Дарик търси следващите 40 млади лидери на България
Дарик търси следващите 40 млади лидери на България / netinfo
Представяне на 40 до 40 по Дарик
67294
Представяне на 40 до 40 по Дарик
  • Представяне на 40 до 40 по Дарик

Всеки ден в медиите ще прочетете напоителни истории за политици, депутати, бизнесмени, шоузвезди. Те присъстват по първите страници толкова често, че дори и малките деца знаят имената им наизуст. Но точно това ли са хората, които наистина имат значение? Точно това ли са българите, които биха ви вдъхновили с идеите и работата си? Това ли са хората, които създават нови работни места, впечатляват с предприемачески дух и показват бизнес креативност в трудни времена?

Вече няколко месеца екипът на Дарик разработва популярното в много страни по света проучване "40 до 40", което от 14 октомври стартира и в България. Проектът е с позитивен дух и има за цел да представи успешно реализирали се млади българи до 40 години, останали встрани от медийния интерес. За нас това са "следващите 40" - иновативните и креативни професионалисти, чиито истории трябва да бъдат разказани.

На специално създадената страница 4040.dariknews.bg и в ефира на Дарик радио всеки ден ще откривате допълнителна информация за проучването, профили на номинираните, интервюта с тях, както и пълна информация за финално избраните 40 души.

Финалистите се избират от авторитетно жури, което се състои от професионалисти в различни сфери на обществения живот. Журито работи по критерии, утвърдени от Gallup International. Екипът на Дарик радио дава своите предложения на журито, като в официалния сайт на проекта има номинационна форма, където всеки може да номинира свой кандидат.

Финално избраните 40 млади хора няма да бъдат класирани от 1 до 40, а техните имена ще станат ясни през месец декември.

В аудио файла можете да чуете как представиха проекта на Дарик Гергана Паси и Боян Бенев, които са част от журито на "40 до 40". В студиото на "Кой говори" е и програмният директор на Дарик радио Константин Вълков.

40 до 40 по света

Много са страните по света, реализирали проекта "40 до 40" - от Шри Ланка до САЩ, от Австралия до Индия, проектът е популярен и се радва на голям интерес.

Дарик търси следващите 40 млади лидери на България
netinfo

40 до 40 в САЩ

Кои са младите лидери, които се опитват да оправят една счупена система? Това се питат редакторите на списание Time, когато подреждат листата "40 Under 40".

Решават да се фокусират върху гражданските лидери, навярно защото последното издание на класацията е от 2012 година - един особен период от 12 месеца, когато всички погледи в Щатите бяха вперени към президентските избори. "Запознайте се с изгряващите звезди на американската политика" - така представят 40 дами и господа на възраст до 40 години, които попадат в проучването на списание Time.

В листата ще откриете Хума Абедин, за която казват, че доскоро работеше като "сянката на Хилари Клинтън". Личният асистент на Хилари твърди, че ако не работи в политиката, навярно ще спи по цял ден. Кой още попада в "40 Under 40" на списание Time вижте тук ».

Списание Fortune също прави своя класация "40 Under 40". Логично - акцентът в издание като Fortune са бизнес лидерите. Това са американци, които все още не са навършили 40, но движат родината си напред със своите идеи. На първо място откриваме шефа на Yahoo, госпожа Мариса Майер. Останалите вижте тук ».

Дарик търси следващите 40 млади лидери на България
netinfo

40 до 40 в Южна Африка

Проучването "40 до 40" е много популярно и в Южна Африка. Едни от организаторите му там са списание The Media, които - съвсем логично - се фокусират върху лидерите в медийния бизнес. Редакторите пишат: "Защо избираме 40 души на възраст до 40 години? Нашето убеждение е, че в първите 25 години от живота си човек се учи и едва след това става съществена част от обществото. Така че в следващите 15 години всеки може да стане един от най-влиятелните и силните."

Списанието се опитва да обхване целия спектър на медийния бизнес - от собственици до рекламисти, от журналисти до карикатуристи. Създателите казват, че критериите, по които се избират въпросните 40 души, са лесни - ако човекът е направил нещо различно в индустрията и се е отличил, значи неговото място е сред първите 40.

В Южна Африка има още няколко класации "40 до 40", но особено интересна е тази на бизнес камарата в Нелсън Мандела Бей. В края на миналата година беше представено второто издание на проучването. Камарата процедира по следния начин за определяне на 40-те - прави вътрешно проучване сред своите членове, а след това номинациите се оценяват от жури. Повече информация ще откриете тук ».

Дарик търси следващите 40 млади лидери на България
netinfo

40 до 40 в Шри Ланка

Echelon, водещото бизнес списание в Шри Ланка, за първи път представи листа "40 до 40" през май тази година. Това е първата подобна класация в страната, като изданието подчертава, че идеята е да се представят по-подробно влиятелни млади лидери на Шри Ланка, които са успели в професиите си и до 31 март 2013 не са навършили 40 години.

Според списанието представените 40 души са иноватори; рушители на статуквото; мислещи хора, които създават компаниите на утрешния ден и осигуряват нови работни места. Редакторите на списанието и журито, което участва в процеса по одобряване на кандидатите за място в "40 до 40", са се опитали да намерят представители на възможно най-много бизнес сектори. Така в крайната листа попадат хора, които се занимават с високи технологии, консултантски бизнес, медии и други. Интересно е, че в 40-те има само три жени.

Дарик търси следващите 40 млади лидери на България
netinfo

40 до 40 в Канада

Как да сравните и оцените учени спрямо бизнесмени? Хуманитарни специалисти спрямо предприемачи? Това са част от въпросите, които си задават създателите на канадското проучване "40 до 40", докато събират номинации за листата и след това оценяват кандидатите. Стигат до един извод - най-важно е да се оцени влиянието, което всеки от номинираните е оказал в своята сфера. "Наградите "40 до 40" помагат на практика да изравним усилията на хората в различни сектори и да ги оценим," казва Аво Удабачиан, един от организаторите на канадското проучване.

В Канада проучването се прави всяка година от 1995-та насам по следната схема - събират се номинации, които се оценяват от специално жури. След това лауреатите се класират в пет категории - визия/лидерство, иновации, влияние, растеж/развитие, общество.

В последното издание са разгледани над 1000 номинации, които след това са редуцирани до 100 души в сектор. Членовете на журито са били разпределени така, че да работят в определените сектори и на всеки от журиращите се е паднал по един сектор.

Дарик търси следващите 40 млади лидери на България
netinfo