Договорите за "Авомагистрали" ще бъдат предадени на прокурор, тъй като в тях има данни за престъпление. Това съобщи служебният финансов министър Асен Василев.
„Харчим огромни средства без прозрачност и затова нямаме читави пътища“, коментира той по време на обществена дискусия за начина, по който са правени капиталовите разходи в страната.
В периода 2019 г. - април 2021 година държавата е сключила договори за 31.4 млрд.лв., възложени от разпоредители с обществен ресурс. През обществени поръчки с повече от един участник са изхарчени 18. 976 млрд. лева.; през обществени поръчки с един участник - 3.997 млрд. лева, а без обществени поръчки /т нар. In- house/ - 8.438 млрд. лева.
Намериха необичайна стая в сградата на „Автомагистрали”
До април тази година АПИ възлага дейности четири пъти над одобрения бюджет. От 2019 година до април тази година Агенцията е поела допълнително ангажименти за текущ ремонт и поддръжка над стойността на договорите за над 2.5 млрд. лева над бюджета, с който разполага, с обяснението че останалата част от парите ще се осигурят от пътните такси. За първите четири месеца на 2021 година АПИ има надвишение на годишния бюджет за текущ ремонт с 1.3 млрд. лева, информираха от МФ.
В периода 2018 до 31 май 2021 г. реализирани приходи от 122 млн. лв. от пътни такси при планирани 1143 млн.лв., обявиха още от финансовото министерство по време на дискусията.
„Това е причината да не можем да завършим нито една магистрала. По този модел не може да имаме читави пътища, въпреки заделения огромен ресурс за тях. През миналата година е била планирано през пътни такси АПИ да събере 450 млн. лева, а е събрала 77 млн. лева“, добави министърът.
"Това не е липса на контрол, това е престъпление и е дълбоко неморално, както към изпълнителите на поръчките, така и към тези, които чакат обществен ресурс. Истината е че тази сметка трябва да я платим или да предоговаряме с някои от фирмите. За около 300 - 400 млн. лева вече сме поставени пред свършен факт и сметката ни е изпратена", каза Асен Василев.
„Харчим огромни средства без прозрачност и затова нямаме читави пътища“, коментира той по време на обществена дискусия за начина, по който са правени капиталовите разходи в страната.
В периода 2019 г. - април 2021 година държавата е сключила договори за 31.4 млрд.лв., възложени от разпоредители с обществен ресурс. През обществени поръчки с повече от един участник са изхарчени 18. 976 млрд. лева.; през обществени поръчки с един участник - 3.997 млрд. лева, а без обществени поръчки /т нар. In- house/ - 8.438 млрд. лева.
Намериха необичайна стая в сградата на „Автомагистрали”
До април тази година АПИ възлага дейности четири пъти над одобрения бюджет. От 2019 година до април тази година Агенцията е поела допълнително ангажименти за текущ ремонт и поддръжка над стойността на договорите за над 2.5 млрд. лева над бюджета, с който разполага, с обяснението че останалата част от парите ще се осигурят от пътните такси. За първите четири месеца на 2021 година АПИ има надвишение на годишния бюджет за текущ ремонт с 1.3 млрд. лева, информираха от МФ.
В периода 2018 до 31 май 2021 г. реализирани приходи от 122 млн. лв. от пътни такси при планирани 1143 млн.лв., обявиха още от финансовото министерство по време на дискусията.
„Това е причината да не можем да завършим нито една магистрала. По този модел не може да имаме читави пътища, въпреки заделения огромен ресурс за тях. През миналата година е била планирано през пътни такси АПИ да събере 450 млн. лева, а е събрала 77 млн. лева“, добави министърът.
"Това не е липса на контрол, това е престъпление и е дълбоко неморално, както към изпълнителите на поръчките, така и към тези, които чакат обществен ресурс. Истината е че тази сметка трябва да я платим или да предоговаряме с някои от фирмите. За около 300 - 400 млн. лева вече сме поставени пред свършен факт и сметката ни е изпратена", каза Асен Василев.