Георги Гвоздейков
Георги Гвоздейков / БГНЕС
Министър Георги Гвоздейков изтъкна, че един от основните стимули за увеличаване на броя на електрическите автомобили е изграждането на повече зарядни станции. „Не само цената е водеща при избора дали да бъде закупен автомобил с двигател с вътрешно горене или електрически. Липсата на мрежа от зарядни станции също оказва влияние и затова е необходимо държавата и бизнесът да работят заедно за по-бързото изграждане на необходимата мрежа“, заяви транспортният министър.

Той посочи, че трябва внимателно да се обмислят законодателните промени, които целят да увеличат дела на екологичните автомобили, съобщиха от МТС.

По време на срещата стана ясно, че над 70% от автомобилите, регистрирани в България, са над 15-годишни, а леките автомобили до 5 години са едва 4.5%. Дискутирана бе възможността за създаването на единен регистър на употребяваните автомобили, който да съдържа информация за регистрация, застраховки, технически прегледи, извършените ремонтни дейности, реалните километри пробег и други данни за състоянието на автомобила.

Обсъден бе и напредъкът по подготовката на Закон за насърчаване на електрическата мобилност, както и различни механизми на национално и местно ниво за подпомагане на собствениците на електрически автомобили. Предстои на ниво работни групи детайлно да бъдат разгледани различните предложения в тази посока.

Участие в разговорите взеха министърът на околната среда и водите Юлиян Попов, заместник-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков, заместник-министърът на иновациите и растежа Мартин Гиков, експерти от Министерството на вътрешните работи, Министерството на финансите, Националното сдружение на общините в Република България, асоциации на автомобилните производители и неправителствени организации.