99287
Полковник от резерва: Процедурата по избор на бойна техника трябва да е прозрачна
Новите изтребители за армията се закупуват от българските граждани, а не от Министерство на отбраната, затова процедурата по избор на бойна техника трябва да е абсолютно прозрачна. Това заяви в ефира на Дарик полковникът от резерва Ангел Георгиев, председател на Българската авиационна асоциация. Според него покупката на новите самолети трябва да е съобразена с разходите за тяхната експлоатация. Изтребителите, които ще закупим, трябва да са с хоризонт за използване 30-40 години. В противен случай ще си купим скъпи самолети, които няма да летят, а ще стоят на земята.
Военни експерти препоръчват новите изтребители да са „Грипен“
„Авиационната техника и многоцелевите чисто нови изтребители не се закупуват само от Министерството на отбраната. Този въпрос трябва да се знае еднозначно – цяла България закупува тези изтребители, както и другите два проекта в областта на отбраната - и за военноморските сили, и за сухопътните войски. Това означава, че процедурата трябва да бъде максимално прозрачна, тъй като всеки българин ще даде своя дан за закупуването конкретно на бъдещите нови изтребители. Изключително важно при закупуването на новия изтребител е състоянието на инфраструктурата на нашите летища и също така експлоатационните разходи за купения самолет. Другите изисквания са ясни, но е много важно да бъде защитаван българският национален интерес. А той се изразява на първо място в отговаряне на необходимите критерии по бойни способности, по боен потенциал, второ – неговата пригодност за използване на нашите летища, при нашите условия и трето –трябва да бъде използван за изпълняване на задачи по „air policing” и по други възникнали задачи и такива, които се поставят от по-горното командване в целия му жизнен цикъл”, коментира полковник Георгиев.
Премиерът Борисов държи бъдещите бойни самолети да бъдат нови
„Българското държавно ръководство винаги е и ще бъде отговорно за поддържането на скъпоструващата и високотехнологична авиационна техника и нейното използване през целия жизнен цикъл, хоризонт 30-40 години. Тогава има смисъл от закупуването на тези нови самолети. В противен случай закупуването на самолети, които имат блестящи качества, скъпи, но след това, ако не се осигурят необходимите средства за тяхната нормална експлоатация, при която българските пилоти да изпълняват нормите, които са залегнали – 180 часа на година, тогава не е необходимо да се купуват такива скъпи самолети с такива прекрасни качества и да стоят на земята”, посочи още полковникът от резерва.
Военни експерти препоръчват новите изтребители да са „Грипен“
„Авиационната техника и многоцелевите чисто нови изтребители не се закупуват само от Министерството на отбраната. Този въпрос трябва да се знае еднозначно – цяла България закупува тези изтребители, както и другите два проекта в областта на отбраната - и за военноморските сили, и за сухопътните войски. Това означава, че процедурата трябва да бъде максимално прозрачна, тъй като всеки българин ще даде своя дан за закупуването конкретно на бъдещите нови изтребители. Изключително важно при закупуването на новия изтребител е състоянието на инфраструктурата на нашите летища и също така експлоатационните разходи за купения самолет. Другите изисквания са ясни, но е много важно да бъде защитаван българският национален интерес. А той се изразява на първо място в отговаряне на необходимите критерии по бойни способности, по боен потенциал, второ – неговата пригодност за използване на нашите летища, при нашите условия и трето –трябва да бъде използван за изпълняване на задачи по „air policing” и по други възникнали задачи и такива, които се поставят от по-горното командване в целия му жизнен цикъл”, коментира полковник Георгиев.
Премиерът Борисов държи бъдещите бойни самолети да бъдат нови
„Българското държавно ръководство винаги е и ще бъде отговорно за поддържането на скъпоструващата и високотехнологична авиационна техника и нейното използване през целия жизнен цикъл, хоризонт 30-40 години. Тогава има смисъл от закупуването на тези нови самолети. В противен случай закупуването на самолети, които имат блестящи качества, скъпи, но след това, ако не се осигурят необходимите средства за тяхната нормална експлоатация, при която българските пилоти да изпълняват нормите, които са залегнали – 180 часа на година, тогава не е необходимо да се купуват такива скъпи самолети с такива прекрасни качества и да стоят на земята”, посочи още полковникът от резерва.