Спор между министри в кабинета от квотата на Патриотите. Този път в „ябълката на раздора“ се превърнаха самолетите Су-25, за чийто ремонт по договор с Беларус настоява министърът на отбраната Красимир Каракачанов, посочва NOVA.
Министърът на икономиката Емил Караниколов блокира решението, докато всички държави от Европейския съюз не подкрепят падане на оръжейното ембарго на Минск.
Самолетите Су-25 трябваше да се ремонтират в беларуския 588-и авиационен завод. Изпращането им там обаче се забави заради оръжейното ембарго срещу Беларус, по което България е страна. По предложение на министъра на отбраната то беше смекчено с решение на правителството от 19 юни. То не е обнародвано, а възражения по него е имал министърът на икономиката Емил Караниколов.
Каракачанов: Няма политическо напрежение заради ремонта на Су-25
Каракачанов отрече за напрежение между коалиционните партньори и като цяло в кабинета:
„Като видях, че не е подписано от двама от експертите от неговото министерство, ми стана ясно, че някъде там някой дава вредни съвети или некомпетентни съвети. Или пък го е страх да си тури подписа. В края на краищата или си мъж и имаш гащи, или нямаш…“, каза министърът на отбраната.
В темата с ремонта на руските машини преди дни се включи и председателят на парламента Цвета Караянчева, която покани руски инженери да ремонтират самолетите в българския завод „Авионамс”.
„Ремонтът на самолетите Су-25 ще бъде в България, в „Авионанс“, с руски инженери, които руската страна ще командирова в България", обясни Караянчева.
България кани руски специалисти да ремонтират самолетите Су-25 у нас
Каракачанов коментира: „Това леко ме учуди при наличие на сключен договор, действащ с Беларус още през декември миналата година, да разговаряш сега, че искаш съдействие от руската страна за възстановяване. Може би някой ѝ е подал погрешна информация.”
А първият превод по договора за ремонта на самолетите Су-25 към Беларус вече е направен. Военният министър ще продължи да настоява руските бомбардировачи да бъдат ремонтирани бързо, в противен случай пилотите щели да загубят работата си. Очаква се и министерството на икономиката да обяви своя писмена позиция по казуса.
Българските ВВС разполагат с общо 14 щурмови самолета Су-25 придобити в периода 1986 - 1988 г. От тях в момента летят 5, като един от тях от днес също вече е приземен. През юли-август догодина и останалите машини трябва да спрат полети. Именно затова такъв ремонт е спешно необходим.
Премиерът Борисов държи бъдещите бойни самолети да бъдат нови
Сделката с Беларус е сключена през декември миналата година и е на стойност 82 млн. лв.
Останалите възможности: бомбардировачите да бъдат ремонтирани с помощта на руски специалисти, за което се заговори отново в началото на седмицата, или в българския авиоремонтен завод „Авионамс“, който да ги ремонтира с белоруски лиценз.
Очевидно окончателното решение по въпроса предстои.
Министърът на икономиката Емил Караниколов блокира решението, докато всички държави от Европейския съюз не подкрепят падане на оръжейното ембарго на Минск.
Самолетите Су-25 трябваше да се ремонтират в беларуския 588-и авиационен завод. Изпращането им там обаче се забави заради оръжейното ембарго срещу Беларус, по което България е страна. По предложение на министъра на отбраната то беше смекчено с решение на правителството от 19 юни. То не е обнародвано, а възражения по него е имал министърът на икономиката Емил Караниколов.
Каракачанов: Няма политическо напрежение заради ремонта на Су-25
Каракачанов отрече за напрежение между коалиционните партньори и като цяло в кабинета:
„Като видях, че не е подписано от двама от експертите от неговото министерство, ми стана ясно, че някъде там някой дава вредни съвети или некомпетентни съвети. Или пък го е страх да си тури подписа. В края на краищата или си мъж и имаш гащи, или нямаш…“, каза министърът на отбраната.
В темата с ремонта на руските машини преди дни се включи и председателят на парламента Цвета Караянчева, която покани руски инженери да ремонтират самолетите в българския завод „Авионамс”.
„Ремонтът на самолетите Су-25 ще бъде в България, в „Авионанс“, с руски инженери, които руската страна ще командирова в България", обясни Караянчева.
България кани руски специалисти да ремонтират самолетите Су-25 у нас
Каракачанов коментира: „Това леко ме учуди при наличие на сключен договор, действащ с Беларус още през декември миналата година, да разговаряш сега, че искаш съдействие от руската страна за възстановяване. Може би някой ѝ е подал погрешна информация.”
А първият превод по договора за ремонта на самолетите Су-25 към Беларус вече е направен. Военният министър ще продължи да настоява руските бомбардировачи да бъдат ремонтирани бързо, в противен случай пилотите щели да загубят работата си. Очаква се и министерството на икономиката да обяви своя писмена позиция по казуса.
Българските ВВС разполагат с общо 14 щурмови самолета Су-25 придобити в периода 1986 - 1988 г. От тях в момента летят 5, като един от тях от днес също вече е приземен. През юли-август догодина и останалите машини трябва да спрат полети. Именно затова такъв ремонт е спешно необходим.
Премиерът Борисов държи бъдещите бойни самолети да бъдат нови
Сделката с Беларус е сключена през декември миналата година и е на стойност 82 млн. лв.
Останалите възможности: бомбардировачите да бъдат ремонтирани с помощта на руски специалисти, за което се заговори отново в началото на седмицата, или в българския авиоремонтен завод „Авионамс“, който да ги ремонтира с белоруски лиценз.
Очевидно окончателното решение по въпроса предстои.