/ БГНЕС, архив
Тази година трябва да приключим с оправянето на пътищата към морето до 15 юни, когато е началото на активния сезон, каза във Варна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той каза още, че през другата седмица започва изграждането на участъка на автомагистрала "Хемус" между Ябланица и Тетевен. До два месеца след това ще започне работа и по строежа ѝ на запад от Белокопитово.

Тази година ще се започне с изграждането на малко над 25 километра от магистралата, каза Нанков. И уточни, че текат процедури и се подготвя строежът на още 50 километра, който може да започне до края на тази или началото на следващата година.

Издадоха разрешение за строеж на „Хемус“ между Ябланица и „Боаза“
 
За въвеждането на толсистемата министърът посочи, че вече е започнало изграждането на двата центъра, от които ще се управлява трафикът. Предстои доставката на различна техника, включително 100 кантара, които ще измерват тежкотоварните автомобили.
 
По думите на Нанков технологията ще бъде иновативна, камионите няма да спират, а ще бъдат претегляни в движение. Министърът допълни, че се разработва и софтуерът, който ще бъде предоставен на бъдещия орган, който ще управлява толсистемата.

„Хемус” се увеличава с нови 75 км за две години

 
Според него до 10-15 дни трябва да бъде взето решение дали това ще е държавна компания, държавно предприятие, търговско дружество или ще е част от Пътната агенция.
 
Нанков допълни, че до края на годината трябва да бъдат назначени между 500 и 550 специалисти, които ще обслужват толсистемата. По думите му тя трябва да заработи най-късно март-април 2019 година, като още през първата година приходите се очаква да достигнат около 1 милиард лева.
 
Министърът уточни, че в момента се работи и по тарифите, по които ще плащат тежките автомобили. Според него таксите за част от републиканската мрежа ще бъдат по-високи, като за сега ще има тарифиране само на тези пътища, които са в добро състояние.
 
За новото териториално делене на страната министърът коментира, че според него най-добрият вариант е да бъдат обособени 4 района. Той уточни, че най-сериозният конфликт е със столицата, която отговаря на всички изисквания да е отделен район, но тъй като е с доста по-високи икономически параметри, няма да има достъп до голяма част от бъдещите еврофондове.
 
Министърът посочи, че ако бъде прието да има Черноморския район, в него биха могли да влязат 7 области, а центърът да е във Варна.
БТА