Над 250 проверки в търговската мрежа е извършила Комисията за защита на потребителите (КЗП) на вчерашния „Черен петък”. Това съобщи председателят Димитър Маргаритов в предаването „Седмицата” по Дарик радио.
„Случаите на нарушения не са много, но те отново показват, че не трябва да се предоверяваме на леко истеричните нотки, които се долавят в множеството анонси, реклами, покани към потребителите да се включат в тази кампания", посочи той.
Краят на „черния петък” не е краят на намалените цени
Той отново подчерта, че търговци вдигат изкуствено цените непосредствено преди старта на кампанията "черен петък" и в самия ден обявяват например 30% намаление: „Потребителите трябва да знаят, че дори намалението да е реално, това не означава непременно, че цената ще е по-ниска, отколкото на друго място, където процентът отстъпка е по-малък или търговецът изобщо не се е включил в кампанията".
Маргаритов бе категоричен, че масираните кампании за намаления и минималните наличности от рекламираните стоки представляват нелоялна търговска практика. „Има нюанс при поставянето на надпис „ограничени количества”. От голямо значение е каква предварителна кампания е направена от страна на търговеца, за да привлече потребителите в своя магазин. Когато е разгърнал масирана кампания с брошури, анонси в електронни медии и тя е достигнала до десетки и стотици хиляди хора, а в търговския обект зареждането е да речем три шалчета, това очевидно ще е нелоялна търговска практика”, коментира той.
В черния петък: Внимавайте за неизгодни договори
Хората трябва да внимават да не бъдат подтикнати да си купят нещо излишно, включително в комплект с желана от тях стока, за да я получат на намалена цена. Не е разумно да се сключват и договори за услуги само заради възможността да си купят при по-изгодни условия нещо, към което те са „прикачени”. Освен това е добре хората да са предварително информирани в какви допълнителни разходи биха влезли, ако решат да върнат стоката, да заплатят допълнително поради по-голямата натовареност на куриерите и пр.
По думите му хората вече са се научили да търсят Комисията за защита на потребителите тогава, когато смятат, че правата им като потребители са нарушени.
Цялото интервю може да чуете в darikradio.bg
„Случаите на нарушения не са много, но те отново показват, че не трябва да се предоверяваме на леко истеричните нотки, които се долавят в множеството анонси, реклами, покани към потребителите да се включат в тази кампания", посочи той.
Краят на „черния петък” не е краят на намалените цени
Той отново подчерта, че търговци вдигат изкуствено цените непосредствено преди старта на кампанията "черен петък" и в самия ден обявяват например 30% намаление: „Потребителите трябва да знаят, че дори намалението да е реално, това не означава непременно, че цената ще е по-ниска, отколкото на друго място, където процентът отстъпка е по-малък или търговецът изобщо не се е включил в кампанията".
Маргаритов бе категоричен, че масираните кампании за намаления и минималните наличности от рекламираните стоки представляват нелоялна търговска практика. „Има нюанс при поставянето на надпис „ограничени количества”. От голямо значение е каква предварителна кампания е направена от страна на търговеца, за да привлече потребителите в своя магазин. Когато е разгърнал масирана кампания с брошури, анонси в електронни медии и тя е достигнала до десетки и стотици хиляди хора, а в търговския обект зареждането е да речем три шалчета, това очевидно ще е нелоялна търговска практика”, коментира той.
В черния петък: Внимавайте за неизгодни договори
Хората трябва да внимават да не бъдат подтикнати да си купят нещо излишно, включително в комплект с желана от тях стока, за да я получат на намалена цена. Не е разумно да се сключват и договори за услуги само заради възможността да си купят при по-изгодни условия нещо, към което те са „прикачени”. Освен това е добре хората да са предварително информирани в какви допълнителни разходи биха влезли, ако решат да върнат стоката, да заплатят допълнително поради по-голямата натовареност на куриерите и пр.
По думите му хората вече са се научили да търсят Комисията за защита на потребителите тогава, когато смятат, че правата им като потребители са нарушени.
Цялото интервю може да чуете в darikradio.bg