99778
Краят на „черния петък” не е краят на намалените цени
От 7000 наблюдавани у нас артикули, свързани с черна и бяла техника, при 800 е установено изкуствено завишение на цените преди „черния петък”. Основната цел на тази практика е днес намалението да бъде представено с по-голям процент, отколкото всъщност е. Това информира в ефира на Дарик Богомил Николов от асоциация „Активни потребители”.
Той посъветва да не забравяме, че краят на „черния петък” не е краят на намалените цени. Проблемът на българите като потребители според Николов все още е в наивността им като купувачи и в очакването търговците да бъдат изцяло лоялни.
Евростат: Около 4% от българите ползват „умни“ телевизори
Ето какво каза той пред Дарик: "Опитваме да се борим с едно друго явление. Много сигнали имаше през годините, че има изкуствено завишаване на цените преди черния петък, за да може след това намалението да бъде представено с по-голям процент. От около 7000-8000 индексирани продукта, към 800 бяха със завишени цени, което е около 10%. Затова правим модул, който да е като оръжие в ръцете на потребителите, за да могат да сравняват и да видят каква е била цената на преди седмица или месец".
"Това е игра, която съществува, откакто свят светува. Но ако трябва да говорим за дефицит у нас, то той е повече у нас като потребители, защото все още сме в голямата си част наивни и очакваме търговците да са праведни, инспекторите да са навсякъде и ние да отидем на чисто. Ние сме най-доброите инспектори, защото е в наш интерес да се ориентираме в това кое е най-изгодно за нас. Трябва да се научим да сме една идея по-мнителни. Или да имаме предвид офертите, които звучат прекалено добре, за да истина или както казват "Too good to be true", посъветва Богомил Николов.
Най-актуалните джаджи тази зима (ВИДЕО)
Той посъветва да не забравяме, че краят на „черния петък” не е краят на намалените цени. Проблемът на българите като потребители според Николов все още е в наивността им като купувачи и в очакването търговците да бъдат изцяло лоялни.
Евростат: Около 4% от българите ползват „умни“ телевизори
Ето какво каза той пред Дарик: "Опитваме да се борим с едно друго явление. Много сигнали имаше през годините, че има изкуствено завишаване на цените преди черния петък, за да може след това намалението да бъде представено с по-голям процент. От около 7000-8000 индексирани продукта, към 800 бяха със завишени цени, което е около 10%. Затова правим модул, който да е като оръжие в ръцете на потребителите, за да могат да сравняват и да видят каква е била цената на преди седмица или месец".
"Това е игра, която съществува, откакто свят светува. Но ако трябва да говорим за дефицит у нас, то той е повече у нас като потребители, защото все още сме в голямата си част наивни и очакваме търговците да са праведни, инспекторите да са навсякъде и ние да отидем на чисто. Ние сме най-доброите инспектори, защото е в наш интерес да се ориентираме в това кое е най-изгодно за нас. Трябва да се научим да сме една идея по-мнителни. Или да имаме предвид офертите, които звучат прекалено добре, за да истина или както казват "Too good to be true", посъветва Богомил Николов.
Най-актуалните джаджи тази зима (ВИДЕО)