Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ установи извършено нарушение от страна на "Монделийз България Холдинг" АД и наложи имуществена санкция в размер на 118 215 лв., което е 0,05 процента от приходите от продажби на стоки на дружеството за финансовата 2013 г., съобщиха от комисията.
Производството е образувано по повод промоционална игра, организирана от "Монделийз България Холдинг" АД в периода 4 март 2014 г. - 13 април 2014 г., под надслов "Преобрази дома си с Nova Brasilia и AIKO".
Организаторът обещава да раздаде общо 360 награди на обща стойност 75 000 лв. под формата на ваучери /за мебелни магазини "AIKO"/ на стойност 100, 200, 500 и 1000 лв.
При проучването комисията е установила, че промоционалната игра с обещана голяма награда ваучер на стойност 1000 лв. надвишава значително цената на продавания продукт. При организиране на промоционалната игра с оглед съответствието й със Закон за защита на конкуренцията дружеството е ползвало осреднени стойности на цените на разпространяваните от него продукти, докато потребителите закупуват тези продукти на точно определена цена.
Законът забранява действия, които използват непазарни елементи в процеса на вземане на решение от потребителя дали да закупи дадена стока или не, тъй като измества неговото внимание от реалните характеристики на продукта като качество и цена. Потребителят насочва вниманието си повече към възможността чрез участието в играта да получи нещо, за което няма да заплати действителната пазарна цена, а друга, по-ниска. Вследствие на подобно поведение се увреждат интересите на конкурентите, поради което тези способи за привличане на клиенти са недопустими и се санкционират от ЗЗК, уточняват от КЗК.
При определяне на санкцията комисията е взела под внимание тежестта и продължителността на нарушението, както и смекчаващите и отегчаващите отговорността обстоятелства по случая.