Туристическите забележителности на България ще се рекламират по четири европейски телевизии. Кампанията под мотото „Открий и сподели" ще стартира през март, съобщи във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова. Рекламата ще се излъчва на девет езика по телевизионните канали „Дискавъри", „Нейшънъл Джеографик"„Евронюз" и „Евроспорт", и ще продължи до края на годината.
В рекламния клип страната е представена с всички възможности за туризъм - зимен, летен, културен и алтернативен. Показани са дестинации и туристически забележителности, включително и атракции от Велико Търново, уточни министърът. Рекламната кампания е на стойност 6 млн. лв., финансирана по ОП "Регионално развитие".
Министърът посочи, че предстои подписване на договор за рекламиране на България и с телевизия „Би Би Си". Целта е да компенсираме отлива на руски и украински туристи през настоящия туристически сезон, отбеляза Ангелкова.
Според нея целта на Министерството на туризма е да запази ръста на туристите от миналата година, когато техният брой е бил 7,5 млн. души, а увеличението спрямо 2013 година е било с около 5%.
Министерството на туризма е инициатор на кампания, която призовава българите да организират своите почивки в страната, за да се подпомогне браншът, каза Ангелкова.
Около 5 млн. лв. е бюджетът за реклама на министерството на туризма за тази година. Голяма част от средствата са свързани с участието на България в над 40 международни изложения. Заделени са средства и за поддръжка на сайта на министерството, за интернет и маркетинг, а така също за изготвяне на рекламни брошури.
Във Велико Търново министър Ангелкова се е срещнала с главния секретар на МВР Светлозар Лазаров. На срещата са набелязани съвместни действия за превенция на престъпността по летните курорти през активния туристически сезон. С представителите на местната власт Николина Ангелкова обсъди националната концепция за туристическо райониране, която включва девет района.
През следващата година крепостта „Трапезица" ще бъде включена в национален туристически маршрут, съобщи още министърът на съвместен брифинг с кмета на Велико Търново Даниел Панов.
В рамките на посещението си в района Николина Ангелкова посети Капиновския манастир „Св. Николай", включен в кампанията, популяризираща 50 неизвестни туристически дестинации в България.