Днес се отварят офертите за изпълнение на строително-монтажните работи за възстановяване на участъка при 10-ти км на път II-14 Видин - Кула - Връшка чука – Граница на Република България.
Интензивните валежи през 2014 г. активизираха свлачищна зона на път ІІ-14 в участъка от км 10+100 до км 10+230, предизвикаха пропадане на пътната настилка и отваряне на дълбоки пукнатини, достигащи над 1 м в дълбочина и широчина. Разрушен е и тръбен водосток при 10-ти км, който не поема повърхностните води, с което процесът на свличане се ускорява и предизвиква пропадане на пътната настилка. Това наложи възлагането на проектантски работи, които да изяснят причините за възникналите дестабилизационни процеси, да се предложат конкретни мерки и технически проект за трайно укрепване и възстановяване на засегнатия участък. Авариралата отсечка е между селата Бела Рада и Войница.
Засегнатият участък е затворен за движение, а трафикът на МПС е пренасочен по обходен маршрут - по стария път II-14, който е в непосредствена близост до авариралия участък. Скоростта е ограничена до 40 км/ч. Поставена е необходимата пътна сигнализация.
Обществената поръчка предвижда изграждането на укрепителна пилотно-анкерна конструкция за трайно стабилизиране на пътния участък. Предвижда се и реконструкция на компрометирания водосток.
Прогнозната стойност е 2 350 600 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение 110 дни. Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодна оферта.
“Над 100 млн. лв. инвестирахме приоритетно в ремонта на пътища в Северозападна България през тази година. Догодина продължаваме. Така, че малко по-малко ще оправим всички пътища в региона” - това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров, инспектираха ремонтните дейности на третокласния път Враца – Криводол. За ремонта на 10-километровата отсечка, свързваща общините Враца и Криводол, с постановление на Министерския съвет бяха отпуснати 4 млн. лв. Участъкът, който не е обновяван от 30 години, е с нов асфалт, бетонови бордюри и маркировка.