Повечето от сигналите, които се получават в "Енерго Про", са свързани с кражба на електроенергия. Всички сигнали се проверяват, но нарушение се установява само в 1 от всеки 5 сигнала, разкри управителят на енергийното дружество Стефан Абаджиев.
Двама от шефовете на "Енерго Про", сред които и самият Абаджиев, ежедневно четат полученото на имейла за подаване на конфиденциална информация към дружеството. След получаване на сигнал за кражба на електроенергия, на място веднага се изпраща екип, който проверява дали няма някаква манипулация на електромер или неправомерно скачване.
„В повечето случаи сигналите са неоснователни. Но хората са много чувствителни към темата за неправомерното ползване на електроенергия", коментира Абаджиев. Той уточни, че когато все пак се установи случай на кражба на електричество, се съставя констативен протокол и се информират компетентните органи.
Загубите от кражби на ток за компанията са много по-малки от 5 %, разкри Абаджиев, без да уточни в какъв точно размер са щетите. Загуби дружеството търпи и от съоръженията - колкото те са по-стари и амортизирани, толкова загубите са по-големи.
Потреблението на електроенергия е пряко свързано с температурата навън, припомни шефът на енергийното дружество. За пример той даде студените дни на миналия месец. Потреблението на електроенергия в мрежата на "Енерго Про" за периода 25 - 29 октомври е било с близо 35 % повече в сравнение с периода 18 - 22 октомври.
От "Енерго Про" отчетоха по 1,45 прекъсвания на клиент годишно. Продължителността на прекъсванията е близо 56 минути средно на клиент за година. От компанията припомниха, че нормативното регламентирано време за отстраняване на авария е 2 часа за градски условия и 4 часа за извънградските райони.