Две български фирми с интерес към фериботната връзка Варна-Кавказ
Две български фирми с интерес към фериботната връзка Варна-Кавказ / netinfo
Две български фирми са проявили интерес да оперират при железопътно-фериботната връзка между пристанищата "Варна" и "Кавказ". Това каза Симеон Ананиев, изпълнителен директор на "Железопътна администрация" по време на Кръгла маса във Варна за водния транспорт у нас. Кои са компаниите Ананиев не съобщи, но обясни, че дори БДЖ може да бъде оператор между двата порта. Според Свилен Крайчев, заместник-кмет по транспорта на морската столица, именно Железниците трябва да оперират и наемат фериботите.

В края на август правителството утвърди подписаната на 18 януари спогодба с Русия за фериботна връзка между пристанищата "Варна" и "Кавказ". Това трябваше да доведе до облекчаване на автомобилния трафик и пренасочване на товарите към по-евтин, по-екологичен, по-рентабилен и по-ефективен вид транспорт, какъвто е фериботният.

Пристанището в Кавказ обаче се оказа прекалено плитко, за да приема нашите фериботни кораби. В момента Русия строи нови четири кораба, подходящи за кавказкия порт. Според Симеон Ананиев, решение на българския бизнес е дали ще закупи такъв плавателен съд, с който да може да оперира в Кавказ.

Четири са приоритетните проекти във водния транспорт, съобщи ресорният заместник-министър Даниела Никифорова. Единият от тях е за въвеждане на речна информационна система и е на стойност 15 млн.евро. 3,85 млн.евро са предвидени за система за управление на трафика. Средствата за подобряване интермодалността при превози на пътници и товари могат да бъдат усвоени от Национална компания “Железопътна инфраструктура” и Община София. Четвъртият проект трябва да подобри плавателните участъци по река Дунав и е за 138 млн.евро.