В края на август правителството утвърди подписаната на 18 януари спогодба с Русия за фериботна връзка между пристанищата "Варна" и "Кавказ". Това трябваше да доведе до облекчаване на автомобилния трафик и пренасочване на товарите към по-евтин, по-екологичен, по-рентабилен и по-ефективен вид транспорт, какъвто е фериботният.
Пристанището в Кавказ обаче се оказа прекалено плитко, за да приема нашите фериботни кораби. В момента Русия строи нови четири кораба, подходящи за кавказкия порт. Според Симеон Ананиев, решение на българския бизнес е дали ще закупи такъв плавателен съд, с който да може да оперира в Кавказ.
Четири са приоритетните проекти във водния транспорт, съобщи ресорният заместник-министър Даниела Никифорова. Единият от тях е за въвеждане на речна информационна система и е на стойност 15 млн.евро. 3,85 млн.евро са предвидени за система за управление на трафика. Средствата за подобряване интермодалността при превози на пътници и товари могат да бъдат усвоени от Национална компания “Железопътна инфраструктура” и Община София. Четвъртият проект трябва да подобри плавателните участъци по река Дунав и е за 138 млн.евро.