/ netinfo
Ще обезщети ли Община Стара Загора търговците, които търпят вреди върху бизнеса си заради продължаващите ремонти в централната градска част, питат от местната структура на Демократична България

Жители на две старозагорски села се срещнаха с представители на три институции

Според тях, съществуват мерки, които да компенсират загубите-намаляване на данъци, такси или наем ако помещенията са общински, реклама, възможност за безплатно паркиране. Ако ремонтът на моста към „Кольо Ганчев” не бъде завършен навреме, част от санкциите, които фирмата-изпълнител трябва да заплати на общината, също биха могли да бъдат пренасочени към потърпевшите търговци по бул. „Цар Симеон Велики”, е мнението на Искра Стайкова, която е член на Изпълнителния съвет на местната формация. Опции има много, но има ли воля общината да ги приложи,  питат още от Демократична България.

Те се обявиха и срещу готвеното повишаване на данъците за старите автомобили. Промяна, свързана с товарните коли до 3,5 тона, ще „натовари бизнеса” с висок налог и то в пъти, коментира Димитър Чорбаджиев, член на ДСБ.

Това са автомобилите, които извършват ежедневна товарна дейност, а данъкът им може да се увеличи сериозно-между 3 и 10 пъти, според решението на Общинския съвет. „Има некоректни шофьори с мощни коли, които ги регистрират като „баничарки”, но законодателят може да намери по-добър и различен подход тази практика да бъде спряна или възпрепятствана. За мен това е наказание спрямо бизнеса”, допълни Чорбаджиев.

От местната структура припомниха, че преди дни лидерите обединението Христо Иванов и Атанас Атанасов внесоха в парламента Законопроект за изменение и допълнение на Закона за данък върху добавената стойност, който ще позволи намаляване на цените на горивата.