Турският екипаж на Ейтан Халфон и Седат Бостанджи с „Форд Фиеста R2" катастрофира в трети етап „Котел", съобщи директорът на състезанието Тодор Чанев.
Двамата участници са получили медицинска помощ, те са били контактни и веднага откарани в болницата в Котел. Отсечката веднага е била спряна. Първата информация за инцидента е била подадена от следващия екипаж. Етапът е бил спрян за около половин час, обясни Чанев.
Българският екипаж Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Skoda Fabia S2000) водят след 5-та отсечка на Рали Сливен. Шесткратният шампион на България спечели 3 от общо 5 етапа днес и има аванс от 19.4 секунди пред Петър Гьошев/Димитър Спасов (Peugeot 207 S2000). Трети, на 54.8 секунди, се движат Игнат Исаев/Милен Илиев (Mitsubishi Lancer Evo 9).
Четвъртото място също е за български екипаж – Пламен Стайков/Слав Ландов (Mitsubishi Lancer Evo 9), които изостават с 1:09.6 минути от лидерите. Стайков и Исаев обаче не участват в класирането за IRC, а само за българския шампионат.
Така трети в генералното класиране са Тодор Славов/Добромир Филипов (Renault Clio RS), които са на 1:32.6 минути от водачите. Варненският екипаж води при автомобилите с един двигателен мост. Непосредствено след тях е турският екипаж Ягиз Авджъ/Бахадир Гукенмез (Ford Fiesta S2000), който макар и с кола от по-горния клас, изостава с 5 секунди от Тодор Славов.
„До момента съм доволен от състезанието, въпреки че имахме проблеми в първия етап днес (Моллова гора), – коментира лидерът в ралито до момента Димитър Илиев. – Колата ми прегря и започнахме да изоставаме, но после се оправи и нещата си дойдоха на мястото. Признавам, че бяхме доста изненадани от топлото време в Сливен."
Вторият в подреждането Петър Гьошев също бе на мнение, че до момента състезанието се развива чудесно за него. „Колата е добре, за щастие щетите от вчерашния първи етап се оказаха козметични и няма проблеми с управлението. Като цяло трябва да подобря линията на завоите и тогава смятам, че ще бъдем още по-бързи", каза Гьошев.
Турчинът Авджъ пък сподели, че няма проблеми с автомобила, а самото състезание много му харесва. „Очаквах точно такова рали и мисля, че до момента вървим доста добре. Трупам ценен опит, за което и съм дошъл, така че нямам основания да бъда недоволен", каза турският пилот.
Водачът при автомобилите с един двигателен мост Тодор Славов пък бе доволен от завръщането си в състезанията, тъй като не е карал от Рали България. „Бяхме малко плахи в началото, защото тази принудителна пауза нямаше как да не ни се отрази. Постепенно обаче влизаме във форма и това си личи от резултатите. Колата до момента се представя отлично с двигателя, който наехме за това състезание. Той е малко по-мощен от предишния, но бързо свикнах и смятам, че всичко е наред", обясни Славов.