По нов за България метод се осъществява ремонтът на пътя Търговище-Разград. Това е така нареченото студено рециклиране на основи, обясни Петър Петков, техник във фирмата изпълнител на обекта „Пътинженерингстрой Т" - Търговище.
На практика върху съществуващите трошенокаменни или асфалтови основи се полага хидравлично свързващо вещество, след което специална машина - рециклатор, го забърква с основата и се получава един циментово стабилизиран пласт, който впоследствие се уплътнява и профилира. За целта се използват много по тежки специални валяци, които са средно по над 20 тона. След това проектът предвижда върху тази основа да се поставят два пласта от по 6 см. асфалт.
Досега за основите се изкопаваше известно количество пръст, която пък се извозваше до депо, сега с новия метод, се пести доста време, разказва г-н Петков.
По тази технология в България е обновен пътя от Велинград за Разлог и някои участъци от пътя Силистра-Шумен, чийто ремонт се изпълнява също от търговищката фирма. Рециклаторите от този тип засега са само два в нашата страна. Хидравлично свързващото вещество, което представлява специален цимент се произвежда в Девня и едва от тази година има реализация в пътното строителство у нас.
На самия обект в момента работят две групи от по 15 човека. Докато едната работи с рециклатора, другата група заварихме да полага втория пласт асфалт на разклона до село Бистра.
До 15 ноември е крайният срок, в която трябва да бъде завършен първия участък, а именно пътят от втория разклон за Давидово в посока Бистра, до границата на област Разград. Отсечката е с дължина 5, 900 км, а ремонтът й е на стойност 3 160 000 лв. Вторият етап ще стартира през април 2013 г. Тогава ще започне ремонт на участъка от село Давидово до обходния път на Търговище. Отсечката е с дължина 3,900 км, а ремонтът й ще струва приблизително 1 900 000 лв.