От 20 юни до 20 август Художествена галерия-Русе представя творби на френския художник Анри Матис. Той е един от най-великите творци, извършил революция в пластичните изкуства от началото на ХХ век, признат за водеща фигура на модернизма.
През 40-те години художникът работи и като илюстратор, създавайки черно-бели илюстрации за няколко книги и над сто литографии за издателството Мурло Студио в Париж. В изложбата са включени черно-бели и цветни литографии, обединени в няколко серии. Книгата „Джаз“ е публикувана през 1947 г. в ограничен тираж и съдържа цветни колажи, придружени с афоризми на автора.
Изложбата „Папството и българите (IX – XXI век)“ беше открита в Доходно здание
В изложбата са представени произведенията от първото американско издание, публикувано от Джордж Бразилер в Ню Йорк. Друга серия от 9 рисунки, създадени в периода 1949 - 1952 г., илюстрира мястото на жената в творчеството на Матис.
Публикувани през май 1952 г. от списанието за изкуство "Derriere le Miroir" на издателство Mагт в Париж, портретите и голи фигури демонстрират гениалността на художника с няколко линии да разкрие уединението, интимността и дълбокия емоционален свят на своите модели.
74 литографии са включени в „Антология на любовта“ по Пиер дьо Ронсар, публикувана от Алберт Скира през 1948 г. Анри Матис започва да работи върху тях през 1941 г., като избира и илюстрира любовните поеми на френския поет от 16 век. Литографиите отразяват любимите теми на Матис – плодове, цветя, женски форми и портрети. Творбите са собственост на немския колекционер Томас Емерлинг.
През 40-те години художникът работи и като илюстратор, създавайки черно-бели илюстрации за няколко книги и над сто литографии за издателството Мурло Студио в Париж. В изложбата са включени черно-бели и цветни литографии, обединени в няколко серии. Книгата „Джаз“ е публикувана през 1947 г. в ограничен тираж и съдържа цветни колажи, придружени с афоризми на автора.
Изложбата „Папството и българите (IX – XXI век)“ беше открита в Доходно здание
В изложбата са представени произведенията от първото американско издание, публикувано от Джордж Бразилер в Ню Йорк. Друга серия от 9 рисунки, създадени в периода 1949 - 1952 г., илюстрира мястото на жената в творчеството на Матис.
Публикувани през май 1952 г. от списанието за изкуство "Derriere le Miroir" на издателство Mагт в Париж, портретите и голи фигури демонстрират гениалността на художника с няколко линии да разкрие уединението, интимността и дълбокия емоционален свят на своите модели.
74 литографии са включени в „Антология на любовта“ по Пиер дьо Ронсар, публикувана от Алберт Скира през 1948 г. Анри Матис започва да работи върху тях през 1941 г., като избира и илюстрира любовните поеми на френския поет от 16 век. Литографиите отразяват любимите теми на Матис – плодове, цветя, женски форми и портрети. Творбите са собственост на немския колекционер Томас Емерлинг.