Проект за асфалтиране на царски павета в Баня предизвика ожесточени спорове и раздели общественото мнение.
Гранитната настилка е архитектурно и историческо наследство и една част от жителите настояват тя да остане, а други искат асфалт, заради удобството при придвижването с автомобили. Повечето от тях дори подозират, че историческите павета на града ще бъдат продадени.
Ремонтът е предвиден за юли и ако това се случи, местните заплашват с протести и блокада на главния път Пловдив-Карлово, съобщават от NOVA.
Замяната на паветата с асфалта е заложена от Община Карлово и кметство Баня в планирания проект за подмяна на водопровода по улица “Карловска“ и последващи такива ремонти на други павирани улици.
Според кмета, участъкът не е ремонтиран от десетки години, кърпен е с различни видове настилки и на места улицата е пропаднала и отрича да е планирана смяна на паважната настилка по другите знакови улици.
1 млн. и 200 хиляди лева е отпуснала държавата за инфраструктурни проекти на Баня, но все още не е ясно колкото точно ще струва замяната на паветата с асфалта.
Павираните улици в баня са изградени по времето на Борис III, когато царят си строи къща в Баня. Те свързват основните обекти в него – Царския дворец, църквата „Св. Константин и Елена, Царската жп гара и Централната баня.
Гранитната настилка е архитектурно и историческо наследство и една част от жителите настояват тя да остане, а други искат асфалт, заради удобството при придвижването с автомобили. Повечето от тях дори подозират, че историческите павета на града ще бъдат продадени.
Ремонтът е предвиден за юли и ако това се случи, местните заплашват с протести и блокада на главния път Пловдив-Карлово, съобщават от NOVA.
Замяната на паветата с асфалта е заложена от Община Карлово и кметство Баня в планирания проект за подмяна на водопровода по улица “Карловска“ и последващи такива ремонти на други павирани улици.
Според кмета, участъкът не е ремонтиран от десетки години, кърпен е с различни видове настилки и на места улицата е пропаднала и отрича да е планирана смяна на паважната настилка по другите знакови улици.
1 млн. и 200 хиляди лева е отпуснала държавата за инфраструктурни проекти на Баня, но все още не е ясно колкото точно ще струва замяната на паветата с асфалта.
Павираните улици в баня са изградени по времето на Борис III, когато царят си строи къща в Баня. Те свързват основните обекти в него – Царския дворец, църквата „Св. Константин и Елена, Царската жп гара и Централната баня.