Развитието на културните и творчески индустрии, развитието на културния туризъм, образованието в тази област и ясното разпознаване на културната идентичност, са основните приоритети, които трябва да следва Пловдив в своята стратегия за развитие през следващите 10 години, без значение на управляващото политическо мнозинство и кметския екип. Това заяви в интервю за Дарик новият артистичен директор на Фондация „Пловдив 2019“ Светлана Куюмджиева, която е участвала активно в написване на Културната стратегия на община Пловдив до 2024г.
Намирането на партньори за коопродуциране на проекти и на начини за съфинаниране на различни фази от програмата на Фонация „Пловдив 2019“ са основните задачи, които стоят пред мен и проф. Ханс Шмит тази година, допълни Куюмджиева.
По думите й Пловдив вече става разпознаваем на международно ниво и доказателство за това са последните новини, свързани с домакинството на най-големия форум за туризъм в Европа – INDEX.
Има големи събития, заложени в програмата на Пловдив 2019, като международното биенале на съвременното изкуство, които могат да се превърнат и в културен бранд на града, допълни Куюмджиева.
Отворените проекти, по които може да се кандидатства тази година, ще бъдат публикувани на сайта на фондацията.
Светлана Куюмджиева в студиото на Дарик радио Пловдив.