Имало заговор срещу „Градски транспорт”, но не в ГЕРБ
Имало заговор срещу „Градски транспорт”, но не в ГЕРБ / netinfo

Няма заговор срещу „Градски транспорт”, в чийто генезис е ГЕРБ, каквито внушения се правят. Фирма „Хеброс бус”, чийто управител Веселин Дошков е активист на партията , няма никакъв интерес към вторична приватизация на приватизирания от Ангел Батаклиев общински превозвач. Определени хора, включително и в общината, използват създадените в транспортната фирма проблеми, свързани с колизията между клаузите на приватизационния договор и изискванията, произтичащи от процеса по несъстоятелност. С тази обща декларация излязоха председателят на Общинския съвет и градски лидер на ГЕРБ Йордан Кюмюрджиев и собствениците на „Хеброс бус” и „Градски транспорт” Веселин Дошков и Ангел Батаклиев след среща, продължила повече от час. И тримата окачествиха кризата около превозвача като „чистилище”, но отказаха да назоват факторите, които индуктират напрежение и правят внушения за политически и корпоративни интереси на ГЕРБ. На въпрос кой тогава има интерес от разтрогване на сделката за „Градски транспорт” Ангел Батаклиев, който досега твърдеше, че това са „Хеброс бус” и ГЕРБ, отговори: може би някои кредитори по делото за несъстоятелност.

След повече от година започнахме да си говорим и се убедих, че г-н Дошков няма интерес да дебалансира транспортната система в Пловдив, каза Батаклиев. Дошков, който преди 2 години спечели конкурс за „Градски транспорт”, но се отказа от покупката му, подчерта, че отдавна е взел решението си за фирмата и то не е променено. Председателят на Общинския съвет пък заяви, че трябва да се търси компромис в рамките на закона, за да се стабилизира „Градски транспорт”. Срещата, която завърши с демонстративно стискане на ръце, предшества планирания за 12,30 ч. днес Надзорен съвет на ПОАП. Както Дарик вече съобщи, очаква се надзорниците да спрат действието на сроковете за събиране на 20% неустойка от купувача „Транс сити” на Ангел Батаклиев. Преди това те бяха единодушни, че Батаклиев не е изпълнил инвестиционните си задължения, защото не той, а приватизираното дружество плаща лизинга на новите рейсове.

Кюмюрджиев индиректно оспори твърдението на кмета, че Надзорният съвет се е превърнал в политически орган. Макар членовете му да са политически фигури, надзорът е административен орган и ще се произнесе с юридически, а не с политически аргументи, каза председателят на ОбС. Той не изключи казуса да бъде внесен на сесия на Общинския съвет през септември и отбягна въпрос на Дарик дали това няма да е своеобразна ревизия на приватизационния договор и лош сигнал за бизнеса.

Вместо да дадат ясен сигнал за спазване на законите, управляващите, включително и кметът, се поддадоха на изкушението да извличат политически дивиденти като поставят целесъобразността над законосъобразността. Това коментира доставчикът на горива Петър Никленов, по чийто иск превозвачът бе обявен в несъстоятелност. Той окачестви като “политическа корупция” и “съглашателство на ГЕРБ и БСП” постигнатите договорености за компромис за “Градски транспорт” и подчерта, че той “прикрива грубо неизпълнение на приватизационния договор и източване на фирмата във вреда на нейните кредитори”