Реално, резултат от срещата между част от председателите на групи в ОбС и здравните медиатори няма, тъй като не беше взето никакво решение или направено предложение.
Това, което и здравните медиатори обясниха е, че влияе лошо съсредоточаването на деца от ромски произход само в едно или две училища, защото така те не излизат от затвореното си общество, в което живеят и интеграция не може да има.
Според здравните медиатори, назначаването на образователни такива ще бъде от полза при разговорите с родителите. Трябва обаче да бъде човек от съответния квартал, за да могат да му се доверяват. Факт е обаче, че родителите избират училището, което е най-близо до дома им.
„Родителите трябва да знаят кои училища могат да избират, за да запишат децата си“, коментира Славчо Павлов. За да се разберат нагласите на родителите биха ли записали детето си в по отдалечено училище, медиаторите обясниха, че трябва да се направи проучване или анкета, за да се разбере мнението.
По време на тази среща стана ясно, че сегрегация има не само в някои училища, но такъв проблем се наблюдава и някои детски градини. Според Костадин Костадинов, за решаване на проблема тази година едва ли ще има достатъчно време, но отварянето на темата е първа стъпка в решаването му.
На срещата не присъстваха представители от отдел „Образование“ към ОбА. Това, което е ясно от предишната среща по темата за ромската сегрегация е, че около 60 деца от ромски произход трябва да бъдат записани в първи клас за предстоящата учебна година.
Първоначалната идея беше да се намери решение на проблема със съсредоточаването в определени училища и да се търси вариант за пропорционално разпределение във всички училища.
Това, което и здравните медиатори обясниха е, че влияе лошо съсредоточаването на деца от ромски произход само в едно или две училища, защото така те не излизат от затвореното си общество, в което живеят и интеграция не може да има.
Според здравните медиатори, назначаването на образователни такива ще бъде от полза при разговорите с родителите. Трябва обаче да бъде човек от съответния квартал, за да могат да му се доверяват. Факт е обаче, че родителите избират училището, което е най-близо до дома им.
Маргарита Петрова
По време на тази среща стана ясно, че сегрегация има не само в някои училища, но такъв проблем се наблюдава и някои детски градини. Според Костадин Костадинов, за решаване на проблема тази година едва ли ще има достатъчно време, но отварянето на темата е първа стъпка в решаването му.
На срещата не присъстваха представители от отдел „Образование“ към ОбА. Това, което е ясно от предишната среща по темата за ромската сегрегация е, че около 60 деца от ромски произход трябва да бъдат записани в първи клас за предстоящата учебна година.
Първоначалната идея беше да се намери решение на проблема със съсредоточаването в определени училища и да се търси вариант за пропорционално разпределение във всички училища.