"Изградените платна за преминаване през ГКПП Гюешево, като площ отговарят на европейските изисквания, но административната сграда не е най- доброто, което можеше да се направи", коментира пред Дарик депутатът от ГЕРБ Кирил Калфин. Той е бивш началник на Митница-Кюстендил. Калфин уточни, че от проектирането, през провеждането на обществените поръчки и избора на фирма- изпълнител, както и последващия контрол са били извършвани от Министерството на финансите.
"Работата на митническия инспектор е на пътните платна, на гишетата, а не в сградата", каза Кирил Калфин. Проверка направена от депутатът показа, че новата митница на Гюешево работи без Акт 16, а има разрешение за експлоатация след Акт 15.
Според Калфин, и сега съществуващата инфраструктура на ГКПП Олтоманци може да поеме дори по- голям трафик, но като цяло пътникопотока през пункта е слаб. "Пунктът Калотина може да се отпуши като се прехвърли част от трафика през Стрезимировци и Олтоманци", допълни депутатът.