"Аз написах това което мисля, изказах своето мнение и се радвам, че хората са ме оценили. Това е важно за мен, че моето мнение се оценява, като адекватно", каза Александра Борисова. Тя е една от трите победителки в теста за общинските стипендии в Кюстендил и има максималния брой 20 точки, за което ще получи и награда от 300 лв.
Темите, по които писаха учениците:
В час по история и цивилизация учителка поставя задача учениците да определят отношението си към поп- фолк музиката. Очертават се две групи, между които назрява ожесточен спор. Вие коя позиция избирате? Върху таза задача за аргументиране на отговор писаха децата от 8 и 9 клас на днешния тест за общинска стипендия в Кюстендил. Темата на есето за тях беше - Какво харесвате във вашето училище и какво бихте искали да се промени в него.
Учениците от 10 и 11 клас писаха върху ромската интеграция. Във вашата община има програма за образователна интеграция на ромите. Децата от ромските училища се местят в елитните училища от града, тази новина предизвиква разнопосочни реакции сред учители, родители, ученици, назрява конфликт. Каква е вашата позиция?
Есето беше на тема "Какво харесвате във вашия град и какво искате да се промени в него?".
"Щом съм избрала да уча в ПМГ, значи ми харесва. Тя дава тласък на децата за развитие напред, дава добра подготовка на учениците да преследват мечите си, целите си. Не мога да ви кажа, какво точно какво съм писала в есето, идеите ми идват на момента, когато пиша. 100% съм писала, че няма нужда от радикални промени. Важно е училището, важна е средата, важни са учителите, колективът от преподаватели, наистина са едни страхотни хора, съучениците също", коментира Александра Борисова, която е 9- ти клас в ПМГ.
Призьорката допълни, че повечето й съученици са обнадеждени, че когато се явят и изложат мнението си ще имат успех. "Някои казват, че оценяването не е реално, едва ли не винаги свои хора печелят тези стипендии. Обективно си е оценяването и сега са наградени деца, които се справят добре в училище и са интелигенти, и възпитан. Не очаквах никаква награда, в деня на изпита ми беше лошо", каза още Александра.
Тя е категорична, че ще търси реализация в по-голям град или в чужбина, въпреки че обича Кюстендил. Основният проблем на града са липсата на работни места, смята ученичката. Александра Борисова иска да учи икономика - банково дело. Тя е и една от талантливите, млади народни певици в Кюстендил.