Жалбите до Комисията за защита на потребителите по интернет ще се подават само чрез формата на сайта
Жалбите до Комисията за защита на потребителите по интернет ще се подават само чрез формата на сайта / Дарик Габрово, архив

От началото на септември Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще приема оплаквания по електронен път само чрез специална форма, поместена на уеб сайта в секцията „Подай жалба”, която е съобразена със Закона за защита на потребителите, съобщават от институцията.

КЗП напомня, че писмените жалби и сигнали трябва да съдържат средните елементи: наименованието на органа, до който се подава жалбата, сигналът или предложението; имената, пощенския (електронен) адрес на жалбоподателя; наименованието на фирмата или на търговския обект, срещу когото е жалбата и неговото седалище или адрес на управление; конкретно формулиран проблем и искане на жалбоподателя; докумунти, които да удостовелят сключването на сделката и условията по нея. електронен подпис на адресанта.

Изискването за електронен подпис се налага след последните промени в Закона за защита на потребителите (ЗЗП) в сила от 01.03.2011г., според които върху всички писмени оплаквания на потребителите трябва да бъде положен подпис на подателя. Жалби, сигнали и предложения без подпис няма да бъдат разглеждани.

Писмени жалби на хартиен носител ще продължат да се приемат всеки делничен ден от 9.00 до 17.30 часа в офисите на регионалните подразделения на КЗП, както за Габрово адресът е ул. „Брянска” 30, ет. 4.

Националният телефон на потребителя 0700 111 22 работи денонощно, седем дни в седмицата. В рамките на работния ден потребителите могат да получат консултации за техните права при ползването на стоки и услуги.