Общините от Габровска област готови с проекти към фонда от 500 млн. лв.
Общините от Габровска област готови с проекти към фонда от 500 млн. лв. / DarikNews.bg, архив

Утре приключва набирането на проекти по инвестиционната програма „Растеж и устойчиво развитие на регионите“. Ръководството и експертите „Регионално развитие” на Областна администрация проведоха работна среща с кметовете на общините Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна, по време на която те заявиха готовността си да подготвят в срок апликационните форми.

В бюджет 2014 г. на Република  България за тази публична  инвестиционна програма са заложени  средства в размер на 500 млн. лева като 350 млн. лева оттях са за общините. Областният управител обясни пред кметовете и техните представители, че Програмата има за цел да обезпечи допълнителен финансов ресурс за регионите, като се финансират проекти извън допустимите за кандидатстване по оперативните програми. Съгласно приетото постановление и допълнителните разяснения той представи и механизма, по който ще се процедира.

По време  на срещата бяха дискутирани конкретни  проблеми, които биха възникнали при изпълнението на проекти. Част от въпросите получиха отговор от областния управител, а другата част бяха отправени към Междуведомствения съвет. По думите на ръководителите и на четирите общински администрация днес в Областна администрация се очаква да се получат най-малко по два проекта от община . „Всички имаме опит в разработването на проекти и знаем колко време отнема това, надяваме се с тази инвестиционна програма сроковете да се съкратят и резултатът да е видим за хората по-бързо, защото именно това е важното - хората да усещат бързия ефект от това което се случва” - беше заявено по време на дебата.

Очакванията за тази програма са освен да подпомогне баланса между  регионите в страната, чрез нея да се създаде и заетост по места.

Утре е крайният срок, в който областният управител  трябва да подготви списъка с документите и те да бъдат внесени в Междуведомствения съвет, който ще селектира предложенията по предварително зададените критерии.