До 10 000 лева да бъдат отпуснати от местната администрация за осигуряването на безплатен достъп до мобилното приложение на електронната система за отдалечена идентификация на общината. Предложението е на заместник-кметът по финанси Красимир Стойчев и ще бъде гласувано на редовното заседание на Общинския съвет в края на месеца. Ако бъде одобрено – гражданите с електронен подпис ще могат да подписват заявления директно от мобилния си телефон, но за срок от една година.
Внедряването на технологията превърна Община Бургас в първата истинска електронна община у нас, привела дейността си изцяло в съответствие с изискванията на Закона за електронното управление. Решението беше представено и на останалите общини по проект Sharing Cities в Бургас на 29 и 30 август. Към момента три големи общини започват внедряване на подобни системи.
Услугата дава възможност посредством мобилен телефон и без необходимост от специализирани умения за работа, допълнителни устройства, инсталации и независимо от устройствата, които се използват, гражданите да се идентифицират електронно пред информационната система на Общината и да подписват електронно с квалифициран електронен подпис техните заявления.
Системата е интегрирана по начин, който позволява след избора на вида услуга, данните в заявлението да се попълват автоматично от профила на потребителя и подписването да се извършва с натискането на един бутон от мобилното устройство.
„Доколкото използването на мобилен телефон е масово и няма гражданин, който да не ползва такъв и да не знае как се борави с него, на практика това дава достъп на абсолютно всички граждани на общината отдалечено и по всяко време на денонощието до електронните административни услуги на общината. Те вече могат да се ползват и от временно пребиваващите в чужбина наши граждани, изцяло отдалечено“, пише Красимир Стойчев в искането си към местния парламент.
Използването на отдалечената идентификация и подписване няма да засегне таксите, които Общината събира за предоставяните административни услуги, уточнява заместник-кметът.
Внедряването на технологията превърна Община Бургас в първата истинска електронна община у нас, привела дейността си изцяло в съответствие с изискванията на Закона за електронното управление. Решението беше представено и на останалите общини по проект Sharing Cities в Бургас на 29 и 30 август. Към момента три големи общини започват внедряване на подобни системи.
Услугата дава възможност посредством мобилен телефон и без необходимост от специализирани умения за работа, допълнителни устройства, инсталации и независимо от устройствата, които се използват, гражданите да се идентифицират електронно пред информационната система на Общината и да подписват електронно с квалифициран електронен подпис техните заявления.
Системата е интегрирана по начин, който позволява след избора на вида услуга, данните в заявлението да се попълват автоматично от профила на потребителя и подписването да се извършва с натискането на един бутон от мобилното устройство.
„Доколкото използването на мобилен телефон е масово и няма гражданин, който да не ползва такъв и да не знае как се борави с него, на практика това дава достъп на абсолютно всички граждани на общината отдалечено и по всяко време на денонощието до електронните административни услуги на общината. Те вече могат да се ползват и от временно пребиваващите в чужбина наши граждани, изцяло отдалечено“, пише Красимир Стойчев в искането си към местния парламент.
Използването на отдалечената идентификация и подписване няма да засегне таксите, които Общината събира за предоставяните административни услуги, уточнява заместник-кметът.