Фактури за близо 61 милиона лева, издадени от фалиралия завод „Бургаски корабостроителници“ АД, се продават за 2 300 лева. На тезгяха са неосребрени вземания на някогашния лидер в тежката промишленост и трупани задължения по договори.
Информацията за продажбата им се появи в специален бюлетин на синдика на обявеното в несъстоятелност дружество- Елин Топалов. Документите са публикувани в официалната страница на правосъдното министерство. Търгът е насрочен за 12 декември. Посочено е още, че документите за продаваните вземания се държат в Бургас, в база на ул. „Комлушка низина“ и са на разположение на всеки заинтересован след предварителна заявка до синдика.
За книжата ще се наддава на търг, но тайно. Процедурата по продажбата ще премине в цели пет етапа. Ще има и допълнителен – за пакет акции и дялове на дружеството за 4 милиона лева, като цената им е 3 лева.
Първи за продажба се пускат 22 фактури на стойност 21 000 лв. Издадени са на различни фирми през 2013 година, а към днешна дата, става ясно от обявлението на синдика, са оценени на 550 лв. Търговските документи с описани най-високи стойност са на „Трансинпекс“ АД - някогашният флагман във валутната търговия в страната, което е с непогасени плащания от 5 762 лв. В пакет сега се продават за 1 лев.
Държавното дружество „Трансимпекс” беше закупено през 2001 г. от консорциум. Към момента се представлява от Лазар Василев - бивш изпълнителен директор по финансовите въпроси в ПФК ЦСКА. Припомняме, че през 2011 г. „Трансинпекс“ запорира активите на БДЖ заради сериозни дългове на железниците.
Фактури, договори за кредит и предоставени средства за 343 000 лв. се предлагат за общо 1 740 лева във втория кръг на търга. На един лев са оценени фактурите на основните длъжници, сред които е и „Трансинпекс бункер“ ЕАД, представлявано от Чавдар Ангелов. Той, според Търговския регистър, е бил в съвета на директорите на „БДЖ-Трансинпекс“ АД до януари, тази година. До април 2014 г. пък е бил член на Управителния съвет на завода за електрокари „Балканкар - Дунав“ АД в Лом. 70 процента от капитала на последното дружество са били изкупени от „Бургаски корабостроителници“ през 2006 г. Днес, общо 624 734 броя акции на стойност 4 милиона лева, се продават от синдика на корабостроителниците за символичните 3 лева.
Всичко по 1 лев
По 1 лев струват двата пакета фактури за 43 000 лв. от юни 2012 до ноември 2013 г. на фирмите „Валмар ойл“ ЕООД и „ГМК 1“. Бърза справка в регистрите показва, че и двете дружества са с един и същи собственик - Валентин Каравълчев. Именно той, заедно с бизнесмена Николай Филипов, издигнаха ПФК „Нефтохимик 1962“ до елитната А-футболна група, след като поеха клуба и станаха основни спонсори. Година след успеха и двамата се оттеглиха. Филипов се свързва с други две фирми - "Алси“ и „МВ ойл“, които имат неплатени фактури към „Бургаски корабостроителници“ от 2013 г. Те са на стойност 370 000 лв. и се продават за 3 лв. в третия етап от търговете.
Един лев струва дългът от 527 000 лева, прието от синдика вземане, на фирма „Мостстрой“ АД. Дружеството от кръга „Нове – АД – Холдинг“, бе една от най-мощните в областта на пътната инфраструктура, но през 2011 г. неочаквано навлезе в процедура по обявяване в несъстоятелност с дългове за милиони. За левче може да бъде откупен и дълга от 222 000 лв. на ООД-то „Фанти -Г“ - компанията бе партньор на Цветан Василев в концесията за Пристанище Русе. И тя е в несъстоятелност и обект на много изпълнителни дела и запори.
Най-колосални са сумите по договори за заеми, отпускани от „Бургаски корабостроителници“ на пет фирми за периода 2002- 2011 г. Те са за над 58 милиона лева. Предлагат се накуп за 8 лева. По-голямата част от дълга (55 милиона лева) се разпределя между три фирми „Аутдор Адвъртайзинг Медиа“ АД, „Д.С.П. -1“ АД и „Аргус имоти“ АД.
Всяка от фирмите е с почти идентичен предмет на дейност - от вътрешна и външна търговия и маркетинг до инженерингова дейност, реекспорт и пр. Директорските съвети и на трите дружества са с един и същи състав - Стоил Димитров, Елена Борисова и Цветелина Георгиева. Представител на всички тях е Стоил Димитров, сочат регистрите.
Почти два и половина милиона лева дължи и „Бургаска корабостроителница“ АД по четири договора за заем от януари 2002 до март 2011 г. Припомняме, че две години преди датата на първия заем, същото това дружество, приватизира „Бургаски корабостроителници“ АД и срещу 700 хиляди долара получи мажоритарния пакет от 80%. Зад купувача стоят кипърската офшорна компания "Занзи холдинг" и няколко физически лица. В борда на директорите тогава са Олег Гурбалов, Димитър Кимрянов и Антони Наумов.
Според официалните данни в Търговския регистър към днешна дата в съвета на директорите на „Бургаска корабостроителница“ АД са Румяна Маринова, Илиян Хлебаров и Кристалина Григорова, която е и изпълнителен директор. И тримата до 2013 г., когато публично бе оповестено, че стария собственик на корабостроителницата вече не е част от инвестиционния проект, а дружеството е продадено, фигурират в управителния съвет на „Бургаски корабостроителници“. В борда на директорите влизат нови трима - Деян Дянков, Стефан Стоилов и Яни Драков. В края на същата година бяха съкратени близо 140 души. На 8 декември 2015 г. дружеството окончателно прекрати търговската си дейност, сочат фирмените регистри.
Информацията за продажбата им се появи в специален бюлетин на синдика на обявеното в несъстоятелност дружество- Елин Топалов. Документите са публикувани в официалната страница на правосъдното министерство. Търгът е насрочен за 12 декември. Посочено е още, че документите за продаваните вземания се държат в Бургас, в база на ул. „Комлушка низина“ и са на разположение на всеки заинтересован след предварителна заявка до синдика.
За книжата ще се наддава на търг, но тайно. Процедурата по продажбата ще премине в цели пет етапа. Ще има и допълнителен – за пакет акции и дялове на дружеството за 4 милиона лева, като цената им е 3 лева.
Синдикът на Корабостроителниците: Опитахме, плащания няма
Първи за продажба се пускат 22 фактури на стойност 21 000 лв. Издадени са на различни фирми през 2013 година, а към днешна дата, става ясно от обявлението на синдика, са оценени на 550 лв. Търговските документи с описани най-високи стойност са на „Трансинпекс“ АД - някогашният флагман във валутната търговия в страната, което е с непогасени плащания от 5 762 лв. В пакет сега се продават за 1 лев.
Държавното дружество „Трансимпекс” беше закупено през 2001 г. от консорциум. Към момента се представлява от Лазар Василев - бивш изпълнителен директор по финансовите въпроси в ПФК ЦСКА. Припомняме, че през 2011 г. „Трансинпекс“ запорира активите на БДЖ заради сериозни дългове на железниците.
„Бургаски корабостроителници” купи „Балканкар Дунав”
Фактури, договори за кредит и предоставени средства за 343 000 лв. се предлагат за общо 1 740 лева във втория кръг на търга. На един лев са оценени фактурите на основните длъжници, сред които е и „Трансинпекс бункер“ ЕАД, представлявано от Чавдар Ангелов. Той, според Търговския регистър, е бил в съвета на директорите на „БДЖ-Трансинпекс“ АД до януари, тази година. До април 2014 г. пък е бил член на Управителния съвет на завода за електрокари „Балканкар - Дунав“ АД в Лом. 70 процента от капитала на последното дружество са били изкупени от „Бургаски корабостроителници“ през 2006 г. Днес, общо 624 734 броя акции на стойност 4 милиона лева, се продават от синдика на корабостроителниците за символичните 3 лева.
netinfo
По 1 лев струват двата пакета фактури за 43 000 лв. от юни 2012 до ноември 2013 г. на фирмите „Валмар ойл“ ЕООД и „ГМК 1“. Бърза справка в регистрите показва, че и двете дружества са с един и същи собственик - Валентин Каравълчев. Именно той, заедно с бизнесмена Николай Филипов, издигнаха ПФК „Нефтохимик 1962“ до елитната А-футболна група, след като поеха клуба и станаха основни спонсори. Година след успеха и двамата се оттеглиха. Филипов се свързва с други две фирми - "Алси“ и „МВ ойл“, които имат неплатени фактури към „Бургаски корабостроителници“ от 2013 г. Те са на стойност 370 000 лв. и се продават за 3 лв. в третия етап от търговете.
Няма пари за бургаските корабостроители
Един лев струва дългът от 527 000 лева, прието от синдика вземане, на фирма „Мостстрой“ АД. Дружеството от кръга „Нове – АД – Холдинг“, бе една от най-мощните в областта на пътната инфраструктура, но през 2011 г. неочаквано навлезе в процедура по обявяване в несъстоятелност с дългове за милиони. За левче може да бъде откупен и дълга от 222 000 лв. на ООД-то „Фанти -Г“ - компанията бе партньор на Цветан Василев в концесията за Пристанище Русе. И тя е в несъстоятелност и обект на много изпълнителни дела и запори.
Най-колосални са сумите по договори за заеми, отпускани от „Бургаски корабостроителници“ на пет фирми за периода 2002- 2011 г. Те са за над 58 милиона лева. Предлагат се накуп за 8 лева. По-голямата част от дълга (55 милиона лева) се разпределя между три фирми „Аутдор Адвъртайзинг Медиа“ АД, „Д.С.П. -1“ АД и „Аргус имоти“ АД.
Всяка от фирмите е с почти идентичен предмет на дейност - от вътрешна и външна търговия и маркетинг до инженерингова дейност, реекспорт и пр. Директорските съвети и на трите дружества са с един и същи състав - Стоил Димитров, Елена Борисова и Цветелина Георгиева. Представител на всички тях е Стоил Димитров, сочат регистрите.
Полиция ще издирва шефовете на „Бургаскикорабостроителници”
Почти два и половина милиона лева дължи и „Бургаска корабостроителница“ АД по четири договора за заем от януари 2002 до март 2011 г. Припомняме, че две години преди датата на първия заем, същото това дружество, приватизира „Бургаски корабостроителници“ АД и срещу 700 хиляди долара получи мажоритарния пакет от 80%. Зад купувача стоят кипърската офшорна компания "Занзи холдинг" и няколко физически лица. В борда на директорите тогава са Олег Гурбалов, Димитър Кимрянов и Антони Наумов.
Дарик Бургас