96695
Милева Владкова за децата със СОП: Помощ за специалистите, подход и разбиране
Трудът, който полага неправителствения сектор за подобряване на българското образование, е огромен. Проблемът с подготовката на специалистите в учебните заведения, в които се обучават и деца със специални образователни потребности обаче, все още съществува.
Нужна е много широка дискусия и помощ от страна на тесни специалисти, като психолози и логопеди например. Това обяви в ефира на „Дарик - Югоизток“ педагогът и логопед Милева Владкова от ДКЛЦ "Бърбарон".
„От разговорите с колеги разбирам, че много добри специалисти всъщност усещат несигурност при работата си с деца със специални образователни потребности. Ако един такъв човек застане пред децата, неуверен в начина и подходите си на работата, то със сигурност това би довело до незадоволителен резултат. В крайна сметка това ще се усети и от другата страна – самите деца“, смята Владкова.
По думите й, образователната ни система се развива с изключителни темпове. Това предполага и по-голяма увереност у самите специалисти, които за заети в нея. Според Милева Владкова откриването на правилния път към детето, играе ключова роля за усъвършенстване на неговите таланти.
„У нас и в чужбина се провеждат все повече срещи и обучения, насочени не само към младите специалисти. Тези срещи събират на едно място логопеди, педагози, психолози, ресурсни учители. Едно такова събитие носи много ползи. Целта е една – подобряване на работата с дечица със СОП.
Много е трудно да накараш едно дете с определен проблем да се чувства спокойно в такава среда. То много добре разбира до къде стигат неговите възможности и какво правят неговите връстници. Тези деца трябва да бъдат внедрени в новата среда много внимателно. Трябва да приложим правилен подход“, каза Милева Владкова.
Целият разговор с нея, чуйте в прикачения звуков файл:
Нужна е много широка дискусия и помощ от страна на тесни специалисти, като психолози и логопеди например. Това обяви в ефира на „Дарик - Югоизток“ педагогът и логопед Милева Владкова от ДКЛЦ "Бърбарон".
За категоричното ,,Да'' в общуването и твърдото ,,Не''
„От разговорите с колеги разбирам, че много добри специалисти всъщност усещат несигурност при работата си с деца със специални образователни потребности. Ако един такъв човек застане пред децата, неуверен в начина и подходите си на работата, то със сигурност това би довело до незадоволителен резултат. В крайна сметка това ще се усети и от другата страна – самите деца“, смята Владкова.
Техники за игра с децата правят чудеса за добрия говор
По думите й, образователната ни система се развива с изключителни темпове. Това предполага и по-голяма увереност у самите специалисти, които за заети в нея. Според Милева Владкова откриването на правилния път към детето, играе ключова роля за усъвършенстване на неговите таланти.
„У нас и в чужбина се провеждат все повече срещи и обучения, насочени не само към младите специалисти. Тези срещи събират на едно място логопеди, педагози, психолози, ресурсни учители. Едно такова събитие носи много ползи. Целта е една – подобряване на работата с дечица със СОП.
Много е трудно да накараш едно дете с определен проблем да се чувства спокойно в такава среда. То много добре разбира до къде стигат неговите възможности и какво правят неговите връстници. Тези деца трябва да бъдат внедрени в новата среда много внимателно. Трябва да приложим правилен подход“, каза Милева Владкова.
Има ли равен знак в чувствата на децата към мама и татко?
Целият разговор с нея, чуйте в прикачения звуков файл: