Борут Пахор
Борут Пахор / БГНЕС
Президентът на Словения Борут Пахор печели втори петгодишен президентски мандат на изборите произведени днес, според екзит пол на националната телевизия "Словения", предаде Ройтерс.
 
Пахор получава 56,2 процента. На второ място е кметът на Камник Марян Шарец, който има 22,5 процента.
 
Общо девет кандидати участваха в надпреварата, сред които имаше и пет жени. Президентът на Словения има до голяма степен церемониална роля, но той е главнокомандващ на въоръжените сили и номинира някои от висшите представители, в това число и управителя на централната банка. Повечето от номинациите на президента трябва после да бъдат потвърдени от парламента.

Най-мирните и спокойни места за живеене в света (ВИДЕО/СНИМКИ)
 
Победата на Борут Пахор бе очаквана, защото той е професионалист и е много добър във воденето на политическа кампания и в политическите изяви, той избягва конфликтите и уважава хората, чието мнение се различава от неговото, казва политическият анализатор Борут Хочевар.
 
Победата на Пахор е предупреждение за премиера на Словения Миро Церар и неговата Партия на модерния център преди парламентарните избори, които би трябвало да се проведат идния юни или юли. Кандидатът за президент на тази партия, министърката на образованието Мая Маковец Бренчич получи едва 0,9 процента от гласовете, според екзит пола.
 
Борут Пахор, който е на 53 години и се кандидатира като независим кандидат, казва, че неговата основна задача е да обедини хората. Той беше дългогодишен лидер на левоцентристите социалдемократи. Беше премиер на Словения в периода 2008 г. - 2012 г. - годините довели до най-тежката финансова криза в историята на Словения. През 2013 г. едва избегна международния спасителен план за банките си.

Добре дошли в родината на първата дама на САЩ (СНИМКИ)
 
Борут Пахор е бил манекен на младини, докато е учел политически науки. Той е известен с прякора Краля на Инстаграм заради снимките, които качва в социалната мрежа, показващи го как изпълнява задълженията си, но и как спортува.
 
Предизборната му кампания пък включваше 25 дни изминаване пеша на 700 километра между словенските градове и села, за да се срещне с местните хора.
БТА