В Пекин и Мексико сити придвижването с автомобил е най-кошмарното изживяване в света, а Стокхолм е същински рай за шофьорите, съобщава Франс прес, като се позовава на изследване на Ай Би Ем, публикувано в САЩ.
Компанията е анкетирала 8192 шофьори от 20 града на 6 континента и е създала индекс на пътния трафик в тези населени места. В индекса има точки от 1 до 100, като 100 означава най-труден трафик в даден град, а 1 най-безпроблемен трафик. При изготвянето на индекса са били взети предвид 10 критерия, като например времето на придвижване с автомобил от едно до друго място, продължителност на задръстванията, стресът, който преживяват шофьорите зад воланар.
Според индекса на Ай Би Ем Мексико и Пекин получават 99 точки, което означа, че в тези две столици движението с кола по пътищата е най-ужасното в целия свят. Стокхолм има само 15 точки, което го превръща в град с почти съвършен пътен трафик.
След Пекин и Мексико се нареждат непосредствено Йоханесбург /97/, Москва /84/, Делхи /81/, Сау Паулу /75/, Милано /52/, Буенос Айрес /50/, Мадрид /48/, Лондон /36/, Париж /36/, Торонто /32/, Амстердам /25/, Лос Анджелис /25/, Берлин /24/, Монреал /23/, /Ню Йорк /19/, Хюстън /17/, Мелбърн /17/.
В Мелбърн, Стокхолм и Буенос Айрес поне 25% от анкетираните са декларирали, че никога не са се озовавали в задръстване в последните три години, отбелязва БТА. В Москва над 40% от анкетираните водачи казват, че попадат в задръстване поне веднъж на три часа.
Измежду всички анкетирани водачи 67% са споделили, че автомобилният трафик се е влошил значително в последните три години. 31% твърдят, че заради задръствания поне веднъж в последните три години им се е случвало да се откажат от планирано пътуване, да обърнат колата и да се върнат у дома.
57% твърдят, че придвижването с автомобил влияние негативно върху здравето им. В Делхи и Пекин на такова мнение са 96 и 95% от анкетираните шофьори.
В Делхи 40% от участвалите в анкетата водачи на автомобили споделят, че биха работили повече, ако имаха възможността да прекарват по-малко време в колите си. В Париж и Лондон 15% от шофьорите и в Мадрид 5% са на същото мнение.
Според допитването на Ай Би Ем през първите 4 месеца на 2010 г. по улиците на Пекин с 23,8% се е увеличил броят на новите коли.
Същевременно британската компания за авторемонтни услуги "Аутоглас" е провела друго допитване сред британски шофьори, от което става ясно, че на пътуване британските водачи на МПС средно трябва да преодоляват по 13 дупки, пише в. "Дейли телеграф".
В допитването са участвали 3000 шофьори. 45% от тях казват, че са катастрофирали поне веднъж заради дупка на пътя, а 80% се притесняват, че в опит да избегнат дупките могат да предизвикат пътнотранспортно произшествие.
Средно участниците в допитването са платили по 220 лири, за да ремонтират колата си след "сблъсък" с пътна дупка. На година тази сума възлиза на 3,7 милиарда британски лири за всички британци, ремонтирали колите си след инцидент с пътна дупка.
Близо 98% от анкетираните казват, че около дупките или преди тях трябва да бъдат поставяни флуоресцентни знаци, които да предупреждават за опасността.