/ IStock
Ваксината на американската компания „Pfizer“ и нейния германски партньор „BioNTech“, преминала успешно третата фаза на тестване, може да се нарече „Covuity“, съобщава ТАСС, позовавайки се на „ Дейли Телеграф“, който проучи заявленията на компании за регистрация на търговска марка в ЕС и САЩ.

Заявление за името „Covuity“, което описва лекарството като „ваксина за хуманна употреба“, е подадено до органите на ЕС на 30 май. Регулаторът одобри това заявление в началото на ноември. На 1 юни в САЩ е подадена заявка за запазена марка, но все още няма разрешение. Отбелязва се, че „Pfizer“ и „BioNTech“ вече са регистрирали името на домейна covuity.com.

Други възможни имена на ваксина включват „Rnaxcovi“, „Kovimerna“ и „Comirnaty“, според изданието. В момента те също се подлагат на процедурата за регистрация на търговска марка в ЕС и САЩ. Във всички горепосочени опции се възпроизвежда името на болестта COVID-19, причинена от новия коронавирус. Изданието посочва, че разработчиците на лекарството са подходили сериозно към избора на името, тъй като в контекста на пандемия по целия свят то може да стане универсално и домакинско име, както се случва някога с ацетилсалицилова киселина, по-известна като аспирин.

На 9 ноември „Pfizer“ и „BioNTech“ публикуваха междинни резултати от изпитване във фаза III на ваксината BNT162b2. Според тях, рискът от заразяване с коронавирус при използване на лекарството е намален с повече от 90%. И двете компании планират да подадат заявка до Американската администрация по храните и лекарствата (FDA) следващата седмица. Те заявиха, че очакват да произведат до 50 милиона дози ваксина в целия свят през 2020 г. и до 1,3 милиарда дози през 2021 година.

Според СЗО по света сега има около 170 проекта за разработване на лекарство за коронавирус. Русия на 11 август беше първата в света, която регистрира ваксина, наречена Sputnik V. 
БГНЕС