Роскосмос ще сглоби две ракети "Союз", за да изключи възможността от проблеми със сензорите, както с ракетата "Союз-ФГ", предаде ТАСС. Това заяви на пресконференция ръководителят на аварийната комисия, зам.-директорът на научната организация ЦНИИмаш Олег Скоробогатов.
Какво се случи при изстрелването на космическия кораб „Союз МС-10”?
"Разполагаме с две подобни ракети", каза той. "Едната в момента завършва подготовка в центъра във Френска Гвиана, а другата - на космодрума Байконур за изстрелване на товарния кораб "Прогрес" на 18 ноември", допълни Скоробогатов.
Генералният директор на ракетно-космическия център "Прогрес" Дмитрий Баранов отбеляза, че на сглобяването на ракети на Байконур вече се гледа по нов начин. В частност бяха въведени допълнителни проверки при подготовката на ракетата "Союз 2.1б", която стартира на 25 октомври.
Разкриха причината за неуспешното изстрелване на „Союз МС-10“
"Това е свързано с контрола върху функционирането на предизвикалия аварията на 11 октомври сензор, за който сега се говори много", поясни той. "Става въпрос за контрол върху сглобяването на ракета-носител в пакет, за механично сглобяване", уточни Баранов. По думите му, ще се използват допълнителни гледни точки за видеодокументация.
Ще бъде уточнено местоположението на видеооператора за контрола върху сглобяването, за да може да се констатира качеството на извършените операции.
Какво се случи при изстрелването на космическия кораб „Союз МС-10”?
"Разполагаме с две подобни ракети", каза той. "Едната в момента завършва подготовка в центъра във Френска Гвиана, а другата - на космодрума Байконур за изстрелване на товарния кораб "Прогрес" на 18 ноември", допълни Скоробогатов.
Gulliver/Getty Images
Генералният директор на ракетно-космическия център "Прогрес" Дмитрий Баранов отбеляза, че на сглобяването на ракети на Байконур вече се гледа по нов начин. В частност бяха въведени допълнителни проверки при подготовката на ракетата "Союз 2.1б", която стартира на 25 октомври.
Разкриха причината за неуспешното изстрелване на „Союз МС-10“
"Това е свързано с контрола върху функционирането на предизвикалия аварията на 11 октомври сензор, за който сега се говори много", поясни той. "Става въпрос за контрол върху сглобяването на ракета-носител в пакет, за механично сглобяване", уточни Баранов. По думите му, ще се използват допълнителни гледни точки за видеодокументация.
Gulliver/Getty Images
Ще бъде уточнено местоположението на видеооператора за контрола върху сглобяването, за да може да се констатира качеството на извършените операции.