Техниката стана неизменна част от ежедневието на всеки. Заедно с техническия напредък на човечеството се появи и нуждата от нови начини за забавление. Точно това е и причината електронните спортове да претърпят такова главоломно развитие.
Компютърните игри, които допреди няколко години сме смятали за просто начин за развлечение, днес са се превърнали в индустрия, генерираща десетки милиони долара годишно и даваща препитание на много хора.
Може би мнозина от вас не са мислили, че летвата ще бъде вдигната толкова високо, но днес ставаме свидетели на истински прецедент. Точно този прецедент е и темата в днешната ни статия, където Casino Robots споделят ТОП 5 на най-големите събития свързани с електронните спортове в света.
League of Legends World Championship 2015
Световното първенство по League of Legends се проведе от 1-ви до 31-ви октомври 2015 година, а домът на шампионата бяха 4-ри европейски столици – Париж, Лондон, Брюксел и Берлин.
В него участваха 16 отбора, които бяха гледани на живо от 43 000 души. В интернет евентът беше гледан от над 36 милиона души, като 14 милиона от тях гледаха финалната битка. В нея отборът на SK Telecom T1 грабна и голямата награда от 2.13 милиона долара.
CFS World Championship 2017
Crossfire е игра, създадена от корееца SmileGate и е изключително известна в далечният изток. Събитието, чиито домакин беше Китай се проведе от 30-ти ноември до 3-ти декември 2017 година и беше гледано на живо от над 37 милиона души и генерира над 6,5 милиона часа гледания. Наградният фонд пък беше в размер на впечатляващите 850 000 долара.
League of Legends World Championship 2016
Само година след като поставиха истински рекорд, от Riot Games вдигнаха летвата още по-високо. Изданието на световното първенство по League of Legends за 2016 година бе проведено от 29-ти септември и бе с продължителност 30 дни.
Както обикновено в битка се изправиха един срещу друг 16 отбора, които този път се бориха за рекордните 5.07 милиона долара награден фонд. Събитието беше гледано от над 47 хиляди души в Сан Франциско, Ню Йорк, Лос Анджелис и Чикаго, а от прякото предаване в интернет се възползваха повече от 43 милиона души.
Intel Extreme Masters Katowice 2017
Турнирът с главен спонсор Intel бе проведен през 2017 година в полският град Катовице. Intel Extreme Masters бе арена на двубои в цели 3 спорта: Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends и стратегическата игра StarCraft II. Освен добре познатата ни League of Legends, другите 2 игри също се радват на огромна популярност сред геймърите. Това е и причината на живо събитието да бъде гледано от над 173 хиляди души.
Във всеки отделен турнир взеха участие по 12 отбора, които се бориха за, честно казано, изненадващо малкият награден фонд от 250 000 долара.
Освен наистина рекордната посещаемост, събитието генерира и наистина впечатляващ брой онлайн посетители, които за конкретното събитие наброяваха 46 милиона души от цял свят.
League of Legends Mid-Season Invitational 2018
Най-после достигнахме и до заветната първа позиция в класирането. Интересното, което се налага да споменем тук е, че събитието с рекордна посещаемост не е шампионат, нито финал на първенство, Mid Season Invitational или за по-кратко MSI всъщност е второто по важност събитие в света на League of Legends, а както предполагате Световното Първенство е на първото място.
Форматът на първенството включва 13 отбора, всеки от които представлява регионът от който идва. До това състезание достигат само най-добрите на регионално ниво и се изправят в битка едни срещу други за минималният награден фонд от 250 000 долара. В конкретният случай през 2018-та година обаче, наградният фонд достигна 1,37 милиона долара.
MSI бе проведено в немският град Адлерсхоф и в Париж и на живо бе посетен от по-малко от 7 хиляди души. Нищо впечатляващо, дори посредствено бихме казали... Но, дръжте се да не паднете. Онлайн интересът към събитието привлече пред екраните повече от 60 милиона души, които генерираха повече от 2 милиарда оборот в онлайн сайтовете за залози и 100 милиона часа гледания!
Заключение
Макар подценявани от мнозина, електронните спортове се оказаха не само чудесен начин за забавление, но също така и страхотна арена за млади таланти. За да бъдете играч на професионално ниво, качествата които се изисква да имате са наистина много – от много бързи рефлекси и способност за вземане на решения, до планиране няколко хода напред. Това е и причината да смятаме, че електронните спортове имат наистина светло бъдеще.
Компютърните игри, които допреди няколко години сме смятали за просто начин за развлечение, днес са се превърнали в индустрия, генерираща десетки милиони долара годишно и даваща препитание на много хора.
Може би мнозина от вас не са мислили, че летвата ще бъде вдигната толкова високо, но днес ставаме свидетели на истински прецедент. Точно този прецедент е и темата в днешната ни статия, където Casino Robots споделят ТОП 5 на най-големите събития свързани с електронните спортове в света.
League of Legends World Championship 2015
Световното първенство по League of Legends се проведе от 1-ви до 31-ви октомври 2015 година, а домът на шампионата бяха 4-ри европейски столици – Париж, Лондон, Брюксел и Берлин.
В него участваха 16 отбора, които бяха гледани на живо от 43 000 души. В интернет евентът беше гледан от над 36 милиона души, като 14 милиона от тях гледаха финалната битка. В нея отборът на SK Telecom T1 грабна и голямата награда от 2.13 милиона долара.
iStock/Getty Images
CFS World Championship 2017
Crossfire е игра, създадена от корееца SmileGate и е изключително известна в далечният изток. Събитието, чиито домакин беше Китай се проведе от 30-ти ноември до 3-ти декември 2017 година и беше гледано на живо от над 37 милиона души и генерира над 6,5 милиона часа гледания. Наградният фонд пък беше в размер на впечатляващите 850 000 долара.
League of Legends World Championship 2016
Само година след като поставиха истински рекорд, от Riot Games вдигнаха летвата още по-високо. Изданието на световното първенство по League of Legends за 2016 година бе проведено от 29-ти септември и бе с продължителност 30 дни.
Както обикновено в битка се изправиха един срещу друг 16 отбора, които този път се бориха за рекордните 5.07 милиона долара награден фонд. Събитието беше гледано от над 47 хиляди души в Сан Франциско, Ню Йорк, Лос Анджелис и Чикаго, а от прякото предаване в интернет се възползваха повече от 43 милиона души.
iStock/Getty Images
Intel Extreme Masters Katowice 2017
Турнирът с главен спонсор Intel бе проведен през 2017 година в полският град Катовице. Intel Extreme Masters бе арена на двубои в цели 3 спорта: Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends и стратегическата игра StarCraft II. Освен добре познатата ни League of Legends, другите 2 игри също се радват на огромна популярност сред геймърите. Това е и причината на живо събитието да бъде гледано от над 173 хиляди души.
Във всеки отделен турнир взеха участие по 12 отбора, които се бориха за, честно казано, изненадващо малкият награден фонд от 250 000 долара.
Освен наистина рекордната посещаемост, събитието генерира и наистина впечатляващ брой онлайн посетители, които за конкретното събитие наброяваха 46 милиона души от цял свят.
League of Legends Mid-Season Invitational 2018
Най-после достигнахме и до заветната първа позиция в класирането. Интересното, което се налага да споменем тук е, че събитието с рекордна посещаемост не е шампионат, нито финал на първенство, Mid Season Invitational или за по-кратко MSI всъщност е второто по важност събитие в света на League of Legends, а както предполагате Световното Първенство е на първото място.
Форматът на първенството включва 13 отбора, всеки от които представлява регионът от който идва. До това състезание достигат само най-добрите на регионално ниво и се изправят в битка едни срещу други за минималният награден фонд от 250 000 долара. В конкретният случай през 2018-та година обаче, наградният фонд достигна 1,37 милиона долара.
MSI бе проведено в немският град Адлерсхоф и в Париж и на живо бе посетен от по-малко от 7 хиляди души. Нищо впечатляващо, дори посредствено бихме казали... Но, дръжте се да не паднете. Онлайн интересът към събитието привлече пред екраните повече от 60 милиона души, които генерираха повече от 2 милиарда оборот в онлайн сайтовете за залози и 100 милиона часа гледания!
Заключение
Макар подценявани от мнозина, електронните спортове се оказаха не само чудесен начин за забавление, но също така и страхотна арена за млади таланти. За да бъдете играч на професионално ниво, качествата които се изисква да имате са наистина много – от много бързи рефлекси и способност за вземане на решения, до планиране няколко хода напред. Това е и причината да смятаме, че електронните спортове имат наистина светло бъдеще.