Сенчестият бизнес с ментета е набъбнал в световната индустрия до размери от около 461 милиарда долара, сочи нов доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).
Търговията на фалшиви стоки е достигнала 2,5% от световната търговия през 2013 г., което е сериозно увеличение в сравнение с 2008 г., когато е била 1,9%. Според данни от митниците, където основно се залавят ментета, най-засегнатите марки от фалшификатите са Rolex, Nike, Ray Ban и Louis Vuitton.
Най-често фалшифицираните стоки са обувките, следвани от дрехи, кожени изделия и различни уреди, сочи докладът, който е изработен в партньорство със Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз.
ОИСР сочи Китай като №1 производител на фалшифицирани стоки и отбелязва, че вносът на ментета в ЕС съставлява около 5% от целия внос за Съюза.
На пръв поглед закупуването на фалшива чанта може да изглежда безобидно, но докладът предупреждава, че става дума за "значителна икономическа заплаха, която подкопава иновациите и възпрепятства икономическия растеж.
"В крайна сметка това вреди на фирмите, които създават оригиналните продукти. Освен това продажбата на фалшиви фармацевтични продукти и детски играчки може да има опасни последствия за здравето и безопасността", се посочва още в доклада.
Източник: БГНЕС