Тренировките не намаляват рисковете от продължително заседяване

Тренировките не намаляват рисковете от продължително заседяване
Тренировките не намаляват рисковете от продължително заседяване / Thinkstock/Getty Images

Дори и човек да тренира редовно, ако се заседява продължително, се увеличава рискът от сърдечносъдовия заболявания, диабет и рак, съобщи в. "Дейли мейл", позовавайки се на канадски учени.

Д-р Дейвид Олтър от института по рехабилитация в Торонто анализира резултатите от 47 предишни изследвания по темата. Той установи, че един час движение на ден не е достатъчен, за да премахне отрицателния ефект от заседяването през останалото време. Рискът от болести и ранна смърт за тези, които въобще не се движат, обаче е по-висок.

Повече от половината време, през което човек е буден, минава пред компютъра, в превозните средства или пред телевизора. Спортът не дава право човек да е неподвижен през останалото време, изтъква д-р Олтър.

Първа стъпка към намаляване на обездвижването е да засечем колко време дневно седим или лежим. След това човек трябва да си постави постижими цели - да става и да се движи за една до три минути на всеки половин час, докато работи, или когато гледа телевизия, да става по време на рекламите, а защо не и да прави по някое упражнение.

Крайната цел трябва да е времето на обездвижване да бъде намалено с два до три часа за 12-часов период.

Източник: БТА