Млечният път
Млечният път / Thinkstock/Getty Images
Международен екип от астрономи откри мъртва галактика, чиято възраст е сравнима с тази на Млечния път, съобщи Лента.

Учените смятат, че причината за преждевременното й остаряване е изключително високата скорост на звездообразуване.

Астрофизици откриха млади предшественици на Млечния път

Галактиката ZF-COSMOS-20115 се намира на разстояние около 12 милиарда светлинни години от Земята и се е формирала 1,65 милиарда години след Големия взрив. Отличава се с малките си размери и голямата си плътност. В един от районите й, чийто диаметър е равен на разстоянието между Слънцето и мъглявината Орион, има около 300 милиарда звезди.

Най-малко 5 звезди в Млечния път вероятно са откраднати от друга галактика

Учените изследвали галактиката с помощта на телескопите на обсерваторията Кек в Хавай. Оказало се, че когато ZF-COSMOS-20115 била на 700 милиона години, темповете, с които се раждали звезди, били 5000 пъти по-високи. В резултат на тази изключително висока скорост галактиката изчерпала "горивото" си за по-малко от 100 милиона години.

Откриха "ембриони" на Млечния път

По думите на учените, еволюцията на ZF-COSMOS-20115 не се вписва в нито един от съществуващите теоретични модели. Затова засега е невъзможно да се определят причините за бързото звездообразуване.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".