/ iStock/Getty Images
За голяма част от нас, които все още работят от вкъщи, въпросът „Как да получа повишение, без да съм в офиса?” е доста тревожен. Наистина, кой е най-добрият начин да накарате шефа си да ви забележи и да се откроите сред колегите си?

Продавачът Джон казва, че трябва да гледате на имейлите, които изпращате на вашия мениджър, като на произведение на изкуството, което трябва да бъде усъвършенствано.

„Ако работите от вкъщи, когато изпращате имейл на шефа си, не можете да бъдете просто ясен и точен - трябва да включите повече информация“, казва 45-годишният мъж, който предпочита да не споделя фамилията си пред Би Би Си.

„Но вие не бихте искали той или тя да си помисли, че се фукате, за това трябва едновременно да сте фини и деликатни. А тогава, когато получите имейл от началника си, трябва наистина да проучите тона му внимателно. Ако работите от вкъщи и искате да получите повишение, предстои ви трудна битка, още повече, ако някои от колегите ви все още работят в офиса", споделя Джон.

А всеки, който помни рубриките със съвети в тийнейджърските списания за това как да си намери гадже – е, някои от тези съвети важат и за това как да убедите шефа си да ви повиши: усмихвайте се, бъдете учтиви, бодри и изглеждайте мили.

И не забравяйте в точния момент да поискате това, което искате, защото ако не си поискате, нищо няма да получите. Било любовен интерес или повишение.
Но ако искате да изпъкнете на работното място, това да сте базирани у дома в резултат на продължаващата пандемия на коронавирус несъмнено ще се окаже истинско предизвикателство.

В края на краищата, ако работите от кухненската си маса или от кабинета, няма да се натъкнете на шефа си, да го виждате лично всеки ден на работни срещи или да имате шанс да го наблюдавате в коридора.

И от гледна точка на вашия шеф, докато той или тя може лесно да разбере колко усърдно работи някой, наблюдавайки го в офиса, понякога не е лесно да се абстрахират от мисълта, че работещите в дома си през немалка част от „работното си време” играят с децата си, разхождат кучето или пекат кюфтета на скарата.

„Наблюдавам персонала си със софтуер, който прави и панорамни снимки“, казва Мелани Уилкс, старши съветник по човешки ресурси в мозъчния тръст на Work Foundation. Тя твърди, че е много важно служителите, които работят усилено от вкъщи, да поддържат тесен контакт със своя шеф.

„Виждаме много работници, които поемат множество отговорности, които не са изпълнявали преди кризата“, казва тя. „Затова се уверете, че това е забелязано и отбелязано от когото трябва, дори ако става въпрос за работни имейли”.

Уилкс добавя, че работещите вкъщи трябва да се уверят, че съществуващата политика по човешките ресурси все още се спазва, като например редовни сесии за обратна връзка.

„Все още трябва да провеждате редовни срещи с вашия пряк началник, за да докладвате за напредъка в работата си, точно както бихте го направили и в офиса. Това дава представа на мениджъра дали работите добре и какво искате да направите. Това е ключово за вашето пътуване към бъдещо кариерно развитие или повишение на заплатата ви”, съветва Уилкс.

Шарън Кларк, професор по организационна психология в Alliance Manchester Business School, също се съгласява, че е важно работещите от домовете си да подчертават своите успехи.

"Адаптивността и иновациите ще бъдат много важни за успеха на компаниите [в новия свят на коронавируса], така че да бъдете креативни и да имате нови идеи ще бъде важно", казва тя. "Затова се опитайте да представите идеите си, така че да бъдете ярки и разпознаваеми", споделя Кларк.

Всичко това работи и в другата посока - шефовете трябва да са положат усилия, за да са сигурни, че знаят кои служители работят особено усилено и добре от вкъщи.

„Като мениджър, как ще разбера дали хората се справят добре вкъщи?“ казва Ан Самън, партньор в адвокатска кантора Pinsent Masons. "Шефовете трябва да внимават и да умеят да получават повече информация, за да знаят какво става. В крайна сметка, ако служителите изведнъж открият, че всички, които са в офиса, биват повишени и поощрявани финансово, а онези, които са работили от вкъщи, не са – това е чудесно основание да се заведе дело за дискриминация”, отбелязва адвокат Самън. 
БГНЕС