Два ключови фактора за предпазване от деменция

Йогата оказва благоприятен ефект, при това по-отчетлив в сравнение с мозъчните тренировки.
Йогата оказва благоприятен ефект, при това по-отчетлив в сравнение с мозъчните тренировки. / ThinkStock/Getty Images
Добрият нощен сън и тренировките могат да се окажат ключови фактори в борбата срещу деменцията, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от американски проучвания.

Специалисти от Бостънския университет са установили в изследване, обхванало 321 души над 60-годишна възраст, че набавянето на достатъчно количество сън с бързи очни движения - фазата с най-ярки сънища, осигурява защита срещу невродегенеративното заболяване.

Кофеинът пази от деменция

Фазата с бързи очни движения съставлява 25 процента от общия сън. Изследователите са открили, че по-краткото време, прекарано в нея, повишава риска от развитие на деменция с една четвърт.

сън спане
ThinkStock/Getty Images

Според специалистите откритието дава нови насоки за забавяне и дори за предпазване от деменция.

И една минута движение дневно е полезна за здравето

"Резултатите от проучването ни обособяват съня с бързи очни движения като прогнозен фактор за болестта. Следващата ни задача е да установим защо недостатъчното количество сън в тази фаза насочва към повишен риск от деменция. Надяваме се, че изяснявайки ролята на съня за проявата на заболяването, ще открием по-добри начина за забавянето и дори за предотвратяването му", казва д-р Матю Пейс от изследователския екип.

Добрият сън позволява да се възстановят загубени спомени

В предишно проучване специалистите са установили, че хората, които редовно спят повече от девет часа нощем, са изложени на двойно по-висок риск от деменция.

Отделно изследване на специалисти от американските Национални здравни институти показва, че кардио тренировките допринасят за подобряване на паметта и могат да спомогнат за предпазване от деменция.

упражнения тренировки
ThinkStock/Getty Images

Десетте най-полезни упражнения, които всеки може да прави

Аеробните упражнения - бягане, плуване, бокс, гребане, правят по-твърд и еластичен хипокампуса - област в мозъка с роля в запаметяването.

Нутриционистката д-р Мерилин Гленвил, цитирана от в. "Дейли експрес" отбелязва, че всеки тип тренировка е от полза.

10 причини, които ще ви накарат да бягате още от днес

Специалистката припомня предишни проучвания, сред които на изследователи от Кембриджския университет, установили, че един час упражнения седмично е свързан с наполовина по-малък риск от развитието на деменция.

Йогата също оказва благоприятен ефект, при това по-отчетлив в сравнение с мозъчните тренировки.

Йогата облекчава и депресията
БТА