/ Gulliver/Getty Images
Берлинале е кинофестивалът, присъдил най-много награди на режисьорки
Голямо присъствие на режисьорки, драма, която е като отзвук от скандала с Харви Уайнстийн - 70-ото Берлинале сякаш популяризира движението #Аз също, изтъквайки на преден план гласа на жените, предаде АФП. Макар да е далеч от паритета, Берлинале върши все повече неща, що се отнася до представянето на жените в киното. Тази година 33% от участващите в надпреварата за „Златната мечка“ филми са заснети от жени. Миналата година това се отнасяше за 41% от включените в конкурсната програма филми, но на кинофестивала във Венеция само два от 21 филма в конкурсната програма бяха заснети от жени.
 
Погледнато в исторически план, Берлинале е кинофестивалът, присъдил най-много награди на режисьорки - 6 от 1956 г., докато в Кан е отличена само една режисьорка - новозеландката Джейн Кемпиън през 1993 г.
 
Берлинале отбелязва 70-годишнина на кръстопът

Тази тенденция на Берлинале е още по-забележима през последните няколко години, след като бяха отличени две режисьорки - унгарката Илдико Енеди за „За тялото и душата“ през 2017 г. и румънката Адина Пинтилие за „Не ме докосвай“ през 2018 г.
 
Тази година филмът „Асистентката“ на Кити Грийн, представен в паралелна секция на Берлинале, предизвика толкова голям интерес, че бе добавена допълнителна негова прожекция.
 
Филмът проследява историята за наскоро дипломирала се млада жена, която работи за влиятелен продуцент. Ролята на жената се изпълнява от Джулия Гарнър, снимала се в сериала „Озарк“. В следствие на честите посещения на млади жени в офиса на началника ѝ и коментарите на колегите ѝ главната героиня осъзнава опасностите, свързани с работната ѝ среда. „За филма бяха нужни стотици часове интервюта, включително с жени, които са работили за Харви Уайнстийн“, поясни режисьорката. „Подобна токсична среда може да има и в други индустрии, признава тя.
БТА