/ iStock/Getty Images
Интернет сайт следи предизборното поведение на политиците във всички държави-членки на Европейския съюз.

Онлайн Центърът за наблюдение на европейските избори е международен проект, ръководен от италианския университет „Рома Тре“ и финансиран от европарламента.

Над 100 учени изследват посланията в предизборните рекламни материали, каза пред журналисти д-р Мариян Томов от българския екип на проекта.

Проверяваме избирателната си секция по интернет със SMS или по телефона

България е сред държавите, в които преобладават емоционалните послания, докато в страните от Северна Европа, например, политиците по-често се аргументират с точни данни.

В преизборната кампания в България превес имат вътрешнополитически теми, показва междинният доклад от изследването, посочи Мариян Томов.

"Основната тематика включва благосъстояние, икономика. Докато в някои от другите страни в Северна Европа темите застъпват най-вече проблематиката с климатичните проблеми. В Източна и Централна Европа някои от преобладаващите теми са свързани с миграцията", посочи Томов.

Доставени са всички машини за гласуване на евровота

България спада към държавите-членки, в които преобладава емоционалната риторика, показва още междинният доклад. На сайта www.electionsmonitoringcenter.eu европейските избиратели могат да проследят посланията на политиците от 28-те страни от общността по теми, партии или вид на рекламата. Данните се обновяват с развитието на предизборната кампания.