Жена със съмнение за инсулт чакала два часа и пет минути линейка в столицата. За случая информира Дарик синът на пострадалата, като уточни, че е подал сигнал на телефон 112 в 19:00 ч. снощи, а екипът на спешна помощ е пристигнал на адреса в ж.к. „Свобода” в 21:05 ч. За щастие съмнението за инсулт било отхвърлено след обстоен преглед от лекарите. От Столичния Център за спешна медицинска помощ обясниха, че още при подаването на сигнала към тях, екипите им са установили, че случаят не е спешен, тъй като симптомите не отговаряли на инсулт, а същия ден жената била прегледана и от невролог.
Как линейка с болно дете бе на ръба на фатално закъснение (ВИДЕО)
Николай Бакалов потърсил линейка след препоръка от невролог, на когото той описал симптомите на 73-годишната си майка.
„В 19:00 ч. позвъних на спешния телефон 112 и съответно подадох сигнал за майка ми. Оплакванията - бучене в лявото ухо, изтръпване на лявата ръка. Жената, която беше на спешния телефон се опита да влезе във връзка със Спешна помощ. След около 1 минута ми се включи и ми каза, че всички оператори са заети“, обясни Бакалов.
Мъж почина на столична улица, докато чака линейка
Следва повторно търсене на спешна помощ в 20:17 ч.:
„След което линейката дойде в 21:05 ч. Пристигна екип от двама доктори. Единият - кардиолог. Извършиха медицински преглед и се получи много неприятно, защото през цялото време трепериш кога ще дойдат. Твой близък има нужда от компетентно медицинско мнение все пак“, обясни Бакалов.
Нападнаха екип на Спешна помощ в София
От Спешна помощ обаче уточниха, че лекарите им са разграничили случая като неспешен, защото симптомите не отговаряли на съмненията на близките на възрастната жена.
„Нашите диспечери абсолютно правилно са определили случая с код „зелено“ и след това на обратна връзка също е било код „зелен“, т.е. всичко е било правилно. Триаж „зелено“ дава 2 часа, защото „червено“ е 8 минути; „жълто“ е час и половина. Ние сме отишли точно на двата часа. Така че този случай е брилянтен за това какво значи човек да има съмнение, като той не е професионален медик и какво значи да бъде констатирано правилно от специалисти. Той не е подал животозастрашаваща ситуация. Това е линейка и броени часове преди това жената е била на невролог“, каза Катя Сунгарска, говорител на Спешна помощ.
Как линейка с болно дете бе на ръба на фатално закъснение (ВИДЕО)
Николай Бакалов потърсил линейка след препоръка от невролог, на когото той описал симптомите на 73-годишната си майка.
„В 19:00 ч. позвъних на спешния телефон 112 и съответно подадох сигнал за майка ми. Оплакванията - бучене в лявото ухо, изтръпване на лявата ръка. Жената, която беше на спешния телефон се опита да влезе във връзка със Спешна помощ. След около 1 минута ми се включи и ми каза, че всички оператори са заети“, обясни Бакалов.
Мъж почина на столична улица, докато чака линейка
Следва повторно търсене на спешна помощ в 20:17 ч.:
„След което линейката дойде в 21:05 ч. Пристигна екип от двама доктори. Единият - кардиолог. Извършиха медицински преглед и се получи много неприятно, защото през цялото време трепериш кога ще дойдат. Твой близък има нужда от компетентно медицинско мнение все пак“, обясни Бакалов.
Нападнаха екип на Спешна помощ в София
От Спешна помощ обаче уточниха, че лекарите им са разграничили случая като неспешен, защото симптомите не отговаряли на съмненията на близките на възрастната жена.
„Нашите диспечери абсолютно правилно са определили случая с код „зелено“ и след това на обратна връзка също е било код „зелен“, т.е. всичко е било правилно. Триаж „зелено“ дава 2 часа, защото „червено“ е 8 минути; „жълто“ е час и половина. Ние сме отишли точно на двата часа. Така че този случай е брилянтен за това какво значи човек да има съмнение, като той не е професионален медик и какво значи да бъде констатирано правилно от специалисти. Той не е подал животозастрашаваща ситуация. Това е линейка и броени часове преди това жената е била на невролог“, каза Катя Сунгарска, говорител на Спешна помощ.