Има три варианта за започването на новата учебна година и началото й ще зависи от епидемичната ситуация, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред журналисти, попитан как ще започне новата учебна година от 15 септември - с електронно обучение, или с присъствени занятия.
Започването на новата учебна година от 15 септември ще зависи от това каква е епидемичната ситуация. Ако ситуацията е нормална, учебната година ще започне присъствено, защото това е най-добрата форма на организация, обясни министър Вълчев. Ще бъдем готови обаче с още два варианта - единият вариант е за частично присъствено обучение, който обаче ще го приложим в краен случай, защото ползите и допълнителните резултати от него са спорни, а допълнителният риск е висок, отбеляза образователният министър.
Третият вариант е за обучение в електронна среда, както е в момента, но при по-добра организация, каза министър Красимир Вълчев. Този път ще имаме време да направим още по-добра организация, защото ще сме направили анализа. Като по-добра организация означава, тя да е по-добре съобразена с всички ученици, учители и седмични разписания, а по-голяма част от децата да учат синхронно, във виртуални класни стаи. Платформите, които ще се ползват, да са най-добрите за ползване и да го няма това "времево некоординиране, което го имаше в началото, в част от училищата и в част от класовете, което с времето се изчисти", коментира образователният министър. Така че имаме предпоставки, през следващата година, ако се наложи, ако има вторична вълна на коронавируса, да стартираме отново в електронна среда, каза министър Вълчев.
Той коментира темата за началото на новата учебна година, след като отговори на актуални въпроси на членовете на парламентарната образователна комисия.
Започването на новата учебна година от 15 септември ще зависи от това каква е епидемичната ситуация. Ако ситуацията е нормална, учебната година ще започне присъствено, защото това е най-добрата форма на организация, обясни министър Вълчев. Ще бъдем готови обаче с още два варианта - единият вариант е за частично присъствено обучение, който обаче ще го приложим в краен случай, защото ползите и допълнителните резултати от него са спорни, а допълнителният риск е висок, отбеляза образователният министър.
Третият вариант е за обучение в електронна среда, както е в момента, но при по-добра организация, каза министър Красимир Вълчев. Този път ще имаме време да направим още по-добра организация, защото ще сме направили анализа. Като по-добра организация означава, тя да е по-добре съобразена с всички ученици, учители и седмични разписания, а по-голяма част от децата да учат синхронно, във виртуални класни стаи. Платформите, които ще се ползват, да са най-добрите за ползване и да го няма това "времево некоординиране, което го имаше в началото, в част от училищата и в част от класовете, което с времето се изчисти", коментира образователният министър. Така че имаме предпоставки, през следващата година, ако се наложи, ако има вторична вълна на коронавируса, да стартираме отново в електронна среда, каза министър Вълчев.
Той коментира темата за началото на новата учебна година, след като отговори на актуални въпроси на членовете на парламентарната образователна комисия.