/ iStock/Getty Images
През юли новите предложения, публикувани във водещите сайтове за търсене и предлагане на работа у нас, са спаднали със седем на сто спрямо юни.

Така, общият брой на обявите от миналия месец е почти 47 000. На годишна база те са се увеличили със 70 процента (спрямо юли 2020 г.), сочи още ежемесечният анализ на пазара на труда у нас, изготвен от HR компания и кариерен сайт JobTiger.

С най-висок спад са предложенията в сектора "Хотелиерство и ресторантьорство" (20 процента), следван от "Логистика и транспорт" (14 на сто и "Маркетинг и реклама" (13 на сто).
Дяловото разпределение по сектори остава непроменено и през юли. Секторите "Търговия и продажби" и "Хотелиерство и ресторантьорство" заемат челните позиции, съответно с 22 и 17 процента дял от общия брой обяви.

Въпреки че повечето компании отвориха отново своите офиси, опцията за работа от вкъщи стана един от водещите фактори при избиране на работно място. В отговор на тази тенденция, повечето сайтове за работа вече предоставят възможност за фокусиран преглед на публикуваните при тях предложения за работа от вкъщи или изцяло дистанционна работа.
БТА