Няма да бъдат въвеждани нов тип зони за платено паркиране, както възникна по-рано информация за т.нар. "Червена зона". Цената на услугата също няма да бъде увеличавана. Това стана ясно от думите на столичния общински съветник от ГЕРБ Зафир Зарков, след като беше приет План за устойчива градска мобилност на Столична община.
В него е записано, че градоустройствената концепция за "Червена зона" ще се обособи до 6 години в идеалния център на столицата. Предлага се новата зона за паркиране да е с повече ограничителни условия спрямо синята – максимален престой до 1 час.
Обмислят Червена зона за паркиране в центъра на София
Червената зона трябва да обхване най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти. Приетият план обхваща периода до 2035 г. Той съдържа над 200 мерки и препоръки, като неговата цел е столицата да бъде адаптирана към градовете с устойчива градска мобилност. Поставя се приоритет на пешеходното и велосипедното придвижване, както и на обществения транспорт.
Зарков отрече информацията, че се въвеждат червени зони за платено паркиране и увеличение на цената на услугите. „Нямаме намерение нито да повишаваме цената на зоните за платено паркиране, нито да въвеждаме нови зони, нямаме намерение да увеличаваме и техния обхват“, обяви Зарков.
Паяците в София затягат контрола срещу неправилното паркиране (ВИДЕО)
Кметът на София Йорданка Фандъкова обясни пред журналисти, че тези мерки са част от дългосрочна стратегия и трудно би могло да се прогнозира каква ще бъде цената на зоната след 15 години. „Всичко се развива динамично. Ние не знаем цената на нищо след 15 години“, посочи тя и допълни, че в един стратегически план не може да се поставя въпросът за цената. „Нашата стратегия след въвеждането на синя и зелена зона е практика в по-голямата част на европейските столици. Взехме модела от Виена“, поясни тя.
Фандъкова обяви, че до края на годината или в началото на следващата столичани ще имат още два буферни паркинга по третата линия на метрото. Те ще бъдат изградени в кв. „Овча купел“ и на „Околовръстния път“. Тя допълни, че ЦГМ има още задачи за паркингите на Централна гара. „Това са важните мерки. Червена, синя, зелена зона и пари, това за мен са само подвеждания за хората нито аз, нито Столичният общински съвет имаме намерение в близко бъдеще да се увеличават цените на зоните“, обяви Фандъкова.
В него е записано, че градоустройствената концепция за "Червена зона" ще се обособи до 6 години в идеалния център на столицата. Предлага се новата зона за паркиране да е с повече ограничителни условия спрямо синята – максимален престой до 1 час.
Обмислят Червена зона за паркиране в центъра на София
Червената зона трябва да обхване най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти. Приетият план обхваща периода до 2035 г. Той съдържа над 200 мерки и препоръки, като неговата цел е столицата да бъде адаптирана към градовете с устойчива градска мобилност. Поставя се приоритет на пешеходното и велосипедното придвижване, както и на обществения транспорт.
Зарков отрече информацията, че се въвеждат червени зони за платено паркиране и увеличение на цената на услугите. „Нямаме намерение нито да повишаваме цената на зоните за платено паркиране, нито да въвеждаме нови зони, нямаме намерение да увеличаваме и техния обхват“, обяви Зарков.
Паяците в София затягат контрола срещу неправилното паркиране (ВИДЕО)
Кметът на София Йорданка Фандъкова обясни пред журналисти, че тези мерки са част от дългосрочна стратегия и трудно би могло да се прогнозира каква ще бъде цената на зоната след 15 години. „Всичко се развива динамично. Ние не знаем цената на нищо след 15 години“, посочи тя и допълни, че в един стратегически план не може да се поставя въпросът за цената. „Нашата стратегия след въвеждането на синя и зелена зона е практика в по-голямата част на европейските столици. Взехме модела от Виена“, поясни тя.
Фандъкова обяви, че до края на годината или в началото на следващата столичани ще имат още два буферни паркинга по третата линия на метрото. Те ще бъдат изградени в кв. „Овча купел“ и на „Околовръстния път“. Тя допълни, че ЦГМ има още задачи за паркингите на Централна гара. „Това са важните мерки. Червена, синя, зелена зона и пари, това за мен са само подвеждания за хората нито аз, нито Столичният общински съвет имаме намерение в близко бъдеще да се увеличават цените на зоните“, обяви Фандъкова.