При леко пътно-транспортно произшествие шофьорите се разберат помежду си се попълва само протокол и се обаждате на застрахователите. Когато няма разбирателство, се вика КАТ и те ще определят кой шофьор е виновен. Когато единият шофьор обаче се усъмни, че другият участник в инцидента е в нетрезво състояние, е най-добре да се повика КАТ, коментира за NOVA главен инспектор Росен Рабчев от КАТ.
По думите му КАТ отговаря за контрола на пътното движение, а с новите промени в закона Пътна полиция и застрахователите вече ще си разделят тази функция.
Катаджии вече ще идват само при тежки катастрофи
Вече влизат в сила нови правила, по които ще действат властите при катастрофи. КАТ ще идват само на мястото на тежките инциденти. Катастрофите без пострадали вече няма да се регистрират в КАТ. В останалите случаи, дори ако колите са със сериозни щети, ще бъдат съставяни двустранни протоколи.
Пътна полиция ще пристига на местопроизшествието при следните условия: ако има жертви или пострадали; ако двамата шофьори не могат да се разберат кой е виновен; ако има съмнения, че единият от водачите е в неадекватно състояние или няма книжка.
Катастрофите без пострадали вече няма да се регистрират в КАТ
До този момент не се подписваха протоколи, ако някоя от колите не може да се придвижва на собствен ход. Според застрахователите обаче това почти винаги се случва при по-тежките катастрофи.
„Промените не са свързани с леките пътно-транспортни произшествия. Тази наредба действа от 2009 година. Шофьорите добре познават правилата и как се пишат двустранни протоколи. Промяната е, че КАТ няма да посещава и тежки ПТП-та между два тира, например. А когато стане тежко пътно-транспортно произшествие, хората обикновено са много афектирани и разбирателството е много трудно. Застрахователите плащат на КАТ да извършват тази контролна мярка. Гаранционния фонд изплаща 5% от всички вноски, които ние, като граждани плащаме”, коментира Юри Тодоров, председател на „Асоциация за застрахователна сигурност”.
Застрахователите стават по-мнителни при изплащане на обезщетения при катастрофи
По думите му КАТ отговаря за контрола на пътното движение, а с новите промени в закона Пътна полиция и застрахователите вече ще си разделят тази функция.
Катаджии вече ще идват само при тежки катастрофи
Вече влизат в сила нови правила, по които ще действат властите при катастрофи. КАТ ще идват само на мястото на тежките инциденти. Катастрофите без пострадали вече няма да се регистрират в КАТ. В останалите случаи, дори ако колите са със сериозни щети, ще бъдат съставяни двустранни протоколи.
Пътна полиция ще пристига на местопроизшествието при следните условия: ако има жертви или пострадали; ако двамата шофьори не могат да се разберат кой е виновен; ако има съмнения, че единият от водачите е в неадекватно състояние или няма книжка.
Катастрофите без пострадали вече няма да се регистрират в КАТ
До този момент не се подписваха протоколи, ако някоя от колите не може да се придвижва на собствен ход. Според застрахователите обаче това почти винаги се случва при по-тежките катастрофи.
„Промените не са свързани с леките пътно-транспортни произшествия. Тази наредба действа от 2009 година. Шофьорите добре познават правилата и как се пишат двустранни протоколи. Промяната е, че КАТ няма да посещава и тежки ПТП-та между два тира, например. А когато стане тежко пътно-транспортно произшествие, хората обикновено са много афектирани и разбирателството е много трудно. Застрахователите плащат на КАТ да извършват тази контролна мярка. Гаранционния фонд изплаща 5% от всички вноски, които ние, като граждани плащаме”, коментира Юри Тодоров, председател на „Асоциация за застрахователна сигурност”.
Застрахователите стават по-мнителни при изплащане на обезщетения при катастрофи