Насрочена е по-задълбочена проверка към АДФИ и НАП във връзка с договорите за укрепване на срутища. Изводите на властта са, че от всички договори, едва един обект е завършен - пътя за Рилския министър. Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова по време на брифинг за свлачищата и пътната поддръжка у нас, цитирана от „Фокус“.
„Бяхме изумени от нашата проверка, че едни милиони държавни средства с министерско постановление, представляват публичен ресурс, след това отиват в нашето министерство и пак са публичен ресурс, после отиват в АПИ, после отиват в „Автомагистрали“ и пак са публичен ресурс и изведнъж като се разпределят на 25 фирми, се превръщат в търговска тайна. Извадили сме си една поука – че търговски дружества, които оперират и с един лев държавни средства, не би трябвало да подлежат на търговска тайна“, каза тя.
Бившият шеф на АПИ: Всъщност строим най-евтините магистрали
"През септември 2019 г. имаме едно министерско постановление, с което предишното правителство целево предоставя 430 милиона лева за решаване на тези наболели проблеми. АПИ разполага с 474 милиона. По силата на договора с Автомагистрали превежда 221 милиона. „Автомагистрали“ АД, разпределя между 25 фирми-изпълнители 188 милиона за ремонт на 84 обекта. Това са авансови плащания. Тези договори приключват през 2021 г.", уточни регионалният министър и допълни, че това е причината да бъде освободен бившия шеф на Пътната агенция инж. Георги Терзийски.
Към днешна дата от всички 84 обекта е завършен само един – пътят към Рилския манастир на стойност от 6 милиона лева. Останалите 188 милиона все още се намират във фирмите подизпълнителки. Останалите се намират още във фазата на проектирането, констатирала е проверката на МРРБ. Тоест проектите не са реализирани. Много сме далеч скоро да имаме разрешение за строеж по тези проекти, стана ясно от думите на министъра.
Бившият шеф на АПИ: Изненадан съм от мотивите за освобождаването ми
По думите на Комитова предстоят още проверки.
Комитова изясни, че не може нищо друго да направи освен да насрочи по-задълбочена проверка към АДФИ и НАП и след това да се изчакат резултатите.
„Много си задавахме въпроса за възможните политики, за изкуството в политиката и било ли е възможно да не раздаваме тези пари преди две години, да финансираме само проектите, които са на обща стойност около половин милион лева, да изчакаме разрешенията за строеж и тогава да раздаваме пари по тези договори. Това е и причината поради която се наложи да се разделя с началника на АПИ – инж. Георги Терзийски“, заяви тя.
„Бяхме изумени от нашата проверка, че едни милиони държавни средства с министерско постановление, представляват публичен ресурс, след това отиват в нашето министерство и пак са публичен ресурс, после отиват в АПИ, после отиват в „Автомагистрали“ и пак са публичен ресурс и изведнъж като се разпределят на 25 фирми, се превръщат в търговска тайна. Извадили сме си една поука – че търговски дружества, които оперират и с един лев държавни средства, не би трябвало да подлежат на търговска тайна“, каза тя.
Бившият шеф на АПИ: Всъщност строим най-евтините магистрали
"През септември 2019 г. имаме едно министерско постановление, с което предишното правителство целево предоставя 430 милиона лева за решаване на тези наболели проблеми. АПИ разполага с 474 милиона. По силата на договора с Автомагистрали превежда 221 милиона. „Автомагистрали“ АД, разпределя между 25 фирми-изпълнители 188 милиона за ремонт на 84 обекта. Това са авансови плащания. Тези договори приключват през 2021 г.", уточни регионалният министър и допълни, че това е причината да бъде освободен бившия шеф на Пътната агенция инж. Георги Терзийски.
Към днешна дата от всички 84 обекта е завършен само един – пътят към Рилския манастир на стойност от 6 милиона лева. Останалите 188 милиона все още се намират във фирмите подизпълнителки. Останалите се намират още във фазата на проектирането, констатирала е проверката на МРРБ. Тоест проектите не са реализирани. Много сме далеч скоро да имаме разрешение за строеж по тези проекти, стана ясно от думите на министъра.
Бившият шеф на АПИ: Изненадан съм от мотивите за освобождаването ми
По думите на Комитова предстоят още проверки.
Комитова изясни, че не може нищо друго да направи освен да насрочи по-задълбочена проверка към АДФИ и НАП и след това да се изчакат резултатите.
„Много си задавахме въпроса за възможните политики, за изкуството в политиката и било ли е възможно да не раздаваме тези пари преди две години, да финансираме само проектите, които са на обща стойност около половин милион лева, да изчакаме разрешенията за строеж и тогава да раздаваме пари по тези договори. Това е и причината поради която се наложи да се разделя с началника на АПИ – инж. Георги Терзийски“, заяви тя.