96850
Приложение ни помага да изискаме правата си при проблем с полет
Дали имаме право на обезщетение и какви са правата ни при закъснял или отменен полет можем да изчисляваме чрез калкулатор за полети. Нужно е само да въведем летището на заминаване и на пристигане, както и времето на закъснение или причините за отменяне на полета. Калкулаторът може да бъде намерен на страницата на Европейския потребителски център.
Освен това центърът разполага с мобилно приложение, което ни помага да кажем на търговеца какво искаме и какво ни се полага. Чрез апликацията можем да превеждаме на всички европейски езици нужни фрази, като „Желая да ме настаните в хотел”, без да ни е нужен интернет.
Какво да направим, ако имаме билет, самолетът е пълен, но няма място за нас?
Като пътници ние имаме право да получим информация за закъснението или отменянето на полета, за който сме закупили билет. Авиокомпанията, която сме избрали, е длъжна да ни предостави и информация за нашите потребителски права. Компанията трябва да се погрижи за нас, като ни осигури храна и напитки за периода на изчакване, както и настаняване в хотел и съответно транспорт до него, ако се очаква полетът да се забави по-дълго.
Директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов обясни, че ако авиокомпанията ни откаже тези услуги е важно да пазим касовите бележки за нещата, които сме закупили със свои пари. Ако възникналият проблем е извън контрола на авиокомпанията, като лошо метеорологично време, забрани за летене над определена територия, терористични заплахи и стачки, търговецът не е длъжен да ни изплати отделно парично обезщетение. Тези и други права на потребителите, можем да открием на сайта на Европейския потребителски център, както и на фейсбук страницата им и мобилното приложение.
Какви права имат ощетените пътници заради полет?
"Мобилното приложение за смартфони и таблети е безплатно и не ползва интернет, тоест нужен е само, докато го изтеглим. След това при пътуване ние можем през него да проверяваме какви са ни правата. Можем да ги кажем на самия търговец, приложението има конкретните фрази, като например "Желая да ме настаните в хотел" с едно натискане го превежда на езика на държавата, в която се намирате. Ако пък не можете да го кажете, можете да го покажете на гишето и да видят какво точно желаете. Също така има и калкулатор, на който могат да се изчислят след това правата, за да видите какви точно права имате и какво може да претендирате от авиокомпанията", обясни директорът на Европейския потребителски център в България.
С калкулатора можем да проверим дали авиокомпанията трябва да ни изплати обезщетение и на каква сума се равнява то. "То е полетен калкулатор, но изчислява правата на пътниците. Характерното за него е, че ние даваме данните за нашия полет и дали е закъснял и с колко или е отменен и в приложението ни се посочва какви права имаме конкретно в този случай. Тези права ние можем да ги претендираме пред превозвача", добави Арсенов.
Правата ни важат за всички полети, които излитат от територията на Европейския съюз, както и които кацат, но само ако авиокомпанията е европейска.
Освен това центърът разполага с мобилно приложение, което ни помага да кажем на търговеца какво искаме и какво ни се полага. Чрез апликацията можем да превеждаме на всички европейски езици нужни фрази, като „Желая да ме настаните в хотел”, без да ни е нужен интернет.
Какво да направим, ако имаме билет, самолетът е пълен, но няма място за нас?
Като пътници ние имаме право да получим информация за закъснението или отменянето на полета, за който сме закупили билет. Авиокомпанията, която сме избрали, е длъжна да ни предостави и информация за нашите потребителски права. Компанията трябва да се погрижи за нас, като ни осигури храна и напитки за периода на изчакване, както и настаняване в хотел и съответно транспорт до него, ако се очаква полетът да се забави по-дълго.
Директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов обясни, че ако авиокомпанията ни откаже тези услуги е важно да пазим касовите бележки за нещата, които сме закупили със свои пари. Ако възникналият проблем е извън контрола на авиокомпанията, като лошо метеорологично време, забрани за летене над определена територия, терористични заплахи и стачки, търговецът не е длъжен да ни изплати отделно парично обезщетение. Тези и други права на потребителите, можем да открием на сайта на Европейския потребителски център, както и на фейсбук страницата им и мобилното приложение.
Какви права имат ощетените пътници заради полет?
"Мобилното приложение за смартфони и таблети е безплатно и не ползва интернет, тоест нужен е само, докато го изтеглим. След това при пътуване ние можем през него да проверяваме какви са ни правата. Можем да ги кажем на самия търговец, приложението има конкретните фрази, като например "Желая да ме настаните в хотел" с едно натискане го превежда на езика на държавата, в която се намирате. Ако пък не можете да го кажете, можете да го покажете на гишето и да видят какво точно желаете. Също така има и калкулатор, на който могат да се изчислят след това правата, за да видите какви точно права имате и какво може да претендирате от авиокомпанията", обясни директорът на Европейския потребителски център в България.
С калкулатора можем да проверим дали авиокомпанията трябва да ни изплати обезщетение и на каква сума се равнява то. "То е полетен калкулатор, но изчислява правата на пътниците. Характерното за него е, че ние даваме данните за нашия полет и дали е закъснял и с колко или е отменен и в приложението ни се посочва какви права имаме конкретно в този случай. Тези права ние можем да ги претендираме пред превозвача", добави Арсенов.
Правата ни важат за всички полети, които излитат от територията на Европейския съюз, както и които кацат, но само ако авиокомпанията е европейска.