Подсъдим за радикален ислям има наказателен отряд, нападали християни
Подсъдим за радикален ислям има наказателен отряд, нападали християни / снимки: DarikNews.bg
Подсъдим за радикален ислям има наказателен отряд, нападали християни
59144
Подсъдим за радикален ислям има наказателен отряд, нападали християни
  • Подсъдим за радикален ислям има наказателен отряд, нападали християни

Един от основните обвиняеми по процеса за радикален ислям в Пазарджик Ахмед Муса Ахмед има наказателен отряд и е най-богатият в ромската махала в града. Думите са на защитен свидетел 005 по делото, който даде тази сутрин показания пред Окръжния съд.

В показанията си свидетелят е заявил, че през 2005 г. в ромския квартал в Пазарджик, където и той живее, е започнало разделението между жителите. Според него това се е случило, когато е построена джамията „Абу Бекир" и Ахмед Ахмед е станал „нещо като религиозен водач". Тогава той е започнал да проповядва омраза към друговерци - християни и евреи, които по думите му, трябва да бъдат убити и заклани.

Свидетелят разказал за сватба през 2007 г., където Ахмед е казал: „Поклон пред тези, които режат глави и слагат бомби за вярата". Според показанията му обвиняемият Ахмед има наказателен отряд от около 10 души, които нападат хора. През миналата година те са нападнали група момчета - християни, едно от които е било и в болница.

Свидетелят разказал и за промяна в мюсюлманските ритуали, след като Ахмед е започнал дейността си. Пред съда той е обяснил, че Ахмед е станал най-заможният в махалата, имал три коли, но не на негово име, както и магазин, записан на майка му. Той и жена му не работят, но строят нов апартамент. По думите на свидетеля Ахмед е казвал, че е грях да се гласува, и оттогава в пазарджишката махала ромите започнали да не ходят на избори.

Основният обвиняем Ахмед Ахмед определи като клевети и неверни показанията на защитения свидетел и го окачестви като „противник на исляма". По думите му той нямал наказателен отряд и в квартала се живеело спокойно. Ахмед заяви, че мюсюлманите не се покланят пред тези, които режат глави, не подкрепят самоубийството и атентатите. „Ние се покланяме само пред Аллах", каза още Ахмед Муса Ахмед.

Подсъдим за радикален ислям има наказателен отряд нападали християни
netinfo

Младежи салафити са обучавани на бойни изкуства в религиозното училище в Рудозем и обикновените мюсюлмани се страхуват от тях. Това твърди в показанията си таен свидетел под номер 002 в рамките на делото. Свидетелят е заявил в залата, че подсъдимите Саид Мехмед Мутлу, Хайри Шерифов и Байрам Ушев проповядват салафитски ислям и са говорили за джихад. По думите му обвиняемите „искат да се направи мюсюлманска държава и в страната да се наложат религиозните, а не светските закони". В проповедите си тримата обвиняеми внушавали на хората, че трябва да гласуват само за мюсюлмани, а не за „гяури". Пред съда тайният свидетел е заявил, че организация „Ал-Уакф ал-ислями" е спонсорирала обвиняемите, като парите за тях са пристигали от Саудитска Арабия. Те били давани са на главния мюфтия, който ги е разпределял.

Тайният свидетел под номер 002 отказа да отговори на част от поставените му от прокурора и защитата допълнителни въпроси, за да не издаде самоличността си. Той е обяснил, че е обикновен мюсюлманин, не е служител на ДАНС и МВР, нито агент на ДС. Свидетелят разказал, че е присъствал на общи събрания на Изповеданието, без да конкретизира по какви теми.

Свидетелят отказа да разкрие дали е бил обучаван в чужбина, но заяви, че знае достатъчно за исляма и може да направи разлика между традиционния и неговия салафитски вариант. По думите му според новия ислям „погребват хората като кучета", без ритуал, имало разлика и в начина, по който се отправя молитвата; жените пък се забулвали заради парите, които им дават за това, а не заради заплахи, за разлика от истинските мюсюлманки, които го правели по убеждение.

Новите имами проповядвали и на арабски, и на български, но самият той не бил чувал призиви за джихад до смърт в храмовете. Според свидетеля имало недоволство към новите порядки при мюсюлманите, но хората се страхували и си мълчали.

В следобедните часове и последният свидетел с тайна самоличност даде показания пред Пазарджишкия съд. И той говори за проповедите на основния обвиняем в процеса Ахмед Ахмед, които свидетелят определи като суфистки. В тях се говорело за неподчиненост на законите на държавата. На преден план са излизали религиозните закони и халифатската държава. Според свидетеля било проповядвано всички хора да станат мюсюлмани „както доброволно, така и с меч".

В проповедите си основният обвиняем Ахмед Муса Ахмет казвал, че демокрацията карала хората да вършат злодеяния и я отъждествявал със свободия, че не трябва да се гласува, защото властта принадлежи на Аллах. Ахмед отричал още празнуването на рождени дни, сватби и други ритуали. Той заявявал, че това, което се случва в Пазарджик ще стане и в Пловдив. Свидетелят е заявил категорично пред съда, че Ахмед е духовният водач в ромския квартал „Изток" в Пазарджик, а основният спонсор на дейността му е организацията „Ал-Уакф-ал ислями". В показанията си пред съда свидетелят заяви, че изповядва исляма и живее в квартал, където има и други религии.

В края на днешното заседание по процеса стана ясно, че като свидетел делото за радикален ислям в Пазарджик ще бъде призован и главният мюфтия Мустафа Хаджи. Още 15 свидетели ще застанат пред Пазарджишкия окръжен съд. Половината от тях ще дават показания по искане на прокуратурата, а останалите са посочени от адвокатите на подсъдимите.

Делото продължава през месец декември. Съдът определи заседанията да се проведат на 17, 19, 20 и 21 декември от 9.30 ч.

Подсъдим за радикален ислям има наказателен отряд нападали християни
netinfo

Поредното заседание по делото за радикален ислям започна в 9.00 ч. Минути преди това пред сградата на съда се събраха около 200 привърженици на „Атака" и ВМРО, които се обявиха за спокойната работа на българския съд. Със скандирания „За България - свобода или смърт!" и патриотични песни привържениците на двете партии изразиха твърдата си позиция, че ще бъдат в Пазарджик до приключване на съдебния процес срещу 13-те имами.

Нашето присъствие тук е да покажем на обществото, че в България има нетърпимост към идеите на радикализма, заяви пред сградата на съда в Пазарджик лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов. По думите му делото срещу 13-имата имами се използва за политически цели от страна на ДПС. „Това не е съдебен процес срещу мюсюлманите, а срещу хората, проповядващи радикален ислям. България е светска държава и никой няма право да променя този конституционно установен ред", каза още Каракачанов.

Няма българско село, няма квартал, който да граничи с циганите и да не се намира в състояние на гражданска война, заяви на протестния митинг заместник-председателят на ВМРО Ангел Джамбазки. По думите му радикалният ислямизъм не е религия, а е политика за отбелязване на граници. През мегафон той обяви, че основата на българската държава е заплашена, защото радикалният ислямизъм ще даде политическите аргументи и мотиви да се води гражданска война.

„Радикалният ислямизъм е политика на отбелязване на граници и това трябва да ни говори много. Самата основа на българската държава е заплашена, защото радикалният ислямизъм ще даде на циганите в махалите и политическите аргументи и мотиви да водят своята гражданска война срещу нас, защото по границите на циганските махали се води гражданска война, засега битова, засега с колове и мотики, но все по-ожесточена и все по-гореща. Няма българско село, няма български квартал, който граничи с циганите, който да не се намира в това състояние на гражданска война. И няма български политик, който да не знае това и няма български журналист, който да не знае това", каза Джамбазки.

12 мъже и една жена са уличени в отношения със забранената у нас „Ал-Уакф-Ал-Ислями", финансирана от Саудитска Арабия. Според държавното обвинение те проповядват и разпространяват салафизъм - радикално течение в исляма, отричащо държавната власт, демокрацията под каквито и да било проявления, включително и равенството на жените. Салафитите отричат и правото на съществуване на каквато и да било друга религия.